نشست وزرای خارجه کشورهای سازمان همکاری اسلامی با حضور ربانی در بنگلادیش برگزار شد

  • انتشار: ۱۶ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 41025

نشست وزيران خارجه كشورهاى سازمان همكارى هاى اسلامى با حضور صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان، درشهر داکا پایتخت بنگلادیش آغاز شد.

نشست وزيران امور خارجه كشورهای سازمان همكارى هاى اسلامى روز گذشته (شنبه) با حضور صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان و به رياست شيخ حسينا نخست وزير بنگلاديش و وزيران امور خارجه و هيات عالیرتبه ٥٧ كشور آغاز شد.

در این نشست، صلاح الدین ربانی وزير امورخارجه گفت “امروز كه به نمايندگي از يك و نيم میليارد مسلمان جمع شده ايم، جهان اسلام در وضعيت بسيار آشفته اي به سر مي برد و با چالش هايي وحشتناكي كه صلح و امنيت عمومي را به مخاطره مي اندازد، رو برو است.”

او افزود كه يكي از چالش هاي اصلي جهان اسلام، تروريسم است كه گروه هاي افراط گرا، با ادعاي دروغين دفاع از اسلام و مسلمان ها، همه روزه مشغول كشتار مسلمان ها مشمول زنان و كودكان اند. او با اشاره به حادثه تروريستي اخير در كابل و شهادت شماري از شهروندان افغانستان مشمول خبرنگاران گفت كه اين حمله تروريستي به رسانه هاي آزاد افغانستان بود و گروه هاي تروريستي مشمول طالبان، القاعده، و داعش، همه روزه مشغول جنايات جنگي در افغانستان اند.

صلاح الدين رباني با تشريح جنايات گروه هاي تروريستي، خواهان تدوين ميكانيزم و راهكارهاي مشترك از سوي سازمان همكاري هاي اسلامي و كشورهاي اسلامي با ديگر سازمان هاي بين المللي به هدف مقابله با اين تهديد جهاني شد.

همچنان در روز آغاز این نشست، محمود علی وزیر خارجه بنگلادش در مراسم افتتاحیه این نشست تاکید کرد اصلاحاتی در قوانین داخلی این سازمان انجام شده است تا کشورهای غیرمسلمان که دارای جمعیت مسلمان قابل توجهی هستند بتوانند در سازمان همکاری اسلامی عضو شوند.

سازمان همکاری اسلامی (OIC)، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است که 57 کشور از چهار قاره درآن عضویت دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟