نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و ترکیه به زودی در آنکارا برگزار می شود

  • انتشار: ۲۰ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 39404

بن علی یلدریم نخست وزیر ترکیه در سفر به کابل گفت که به زودی نشستی سه جانبه ای میان ترکیه، افغانستان و پاکستان در این کشور برگزار خواهد شد.

دعوت بن علی یلدرم از رهبران افغانستان و پاکستان، در حالی صورت گرفته است که شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان جمعه گذشته برای سفری یکروزه وارد کابل شد، روابط میان کابل و اسلام آباد در سال های اخیر همواره پر تنش بوده است.

یلدریم گفت «ما درکنار دولت و مردم افغانستان هم‌چنان باقی خواهیم‌ ماند و از پروسه‌ی صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کنیم ودر این راستا آماده‌ی هر نوع همکاری هستیم.»

رییس‌جمهور غنی از کمک و هم‌کاری‌های ترکیه طی سال‌های گذشته به‌خصوص در بخش امنیتی، اقتصادی، تحصیلی، آموزش پولیس ملی و استفاده از تجارب آن کشور در بخش اداره اراضی با افغانستان، تشکر کرده است.

آقای یلدریم گفت که از روابط دوجانبۀ افغانستان و پاکستان و از گفتگوهای صلح میان دو کشور حمایت می‌کند و ترکیه به همین منظور، نشست سه جانبه میان افغانستان، پاکستان و ترکیه را در چهارچوب میکانیزم سه جانبه، میزبانی خواهد کرد.

نخست وزیر ترکیه وجود بی ثباتی و فعالیت تروریست ها را یک واقعیت و تداوم جریان زندگی را یک حقیقت خواند و افزود: دولتمردان نباید از مشکلات خسته شوند و باید ضمن کوشش برای مقابله با تروریست و ایجاد صلح امور حوزه های اقتصادی را نیز پیش ببرند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟