نشست اظطراری اتحادیه اروپا درباره مهاجرین بی نتیجه پایان یافت

  • انتشار: ۲۴ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 9574

به گزارش خبرگزاری اطلس له نقل از جام نیوز، نشست اضطراری وزیران کشور اتحادیه اروپا در مورد نحوه تقسیم و اسکان دادن به پناهجویان بی‌نتیجه پایان یافت؛ همزمان مجارستان تصمیم گرفته مرز اصلی خود با صربستان را مسدود کند.

اتریش و اسلوواکی گفته‌اند در پی اقدامات تازه آلمان، آنها نیز روش مشابهی را پیش گرفته و بر شدت کنترل بر مرزهای خود می‌افزایند.

آلمان که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی تا یک میلیون پناهجو وارد آن شوند، ۲۲ شهریور ماه اعلام کرد موقتا مقررات کنترل مرزی خود با اتریش را برقرار می‌کند.

به گزارش دویچه وله، در کشورهای عضو پیمان شینگن، که عمده اعضای اتحادیه اروپا را در بر می‌گیرد، کنترل‌های مرزی به معنی معمول آن وجود ندارد و رفت‌وآمد در مرزهای اعضای این پیمان آزادانه صورت می‌گرفت؛ پیمانی که اکنون از سوی برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا عملا کنار گذاشته شده است.

لهستان گفته است ممکن است دست به اقدام مشابهی مانند آلمان و اتریش بزند و هلند نیز می‌گوید نگهبانی بیشتری از مرزهایش خواهد کرد.

به گزارش رادیو فردا، مرز زمینی صربستان، که عضو اتحادیه اروپا نیست و مجارستان، که ورود به آن عملا ورود به کشورهای عضو شینگن و اتحادیه اروپا را ممکن می‌کند، طی هفته‌های گذشته مملو از جمعیت شده است.

در عین حال که نیروهای پلیس آن کشور نیز زنجیر انسانی در این مرز تشکیل داده‌اند تا از عبور پناهجویان جلوگیری کنند. با این همه پناهجویان چندین بار با گذشتن از سد نیروهای پلیس و حصارها، پیاده روانه ایستگاه مرکزی قطار در بوداپست یا وین در اتریش شده‌اند.

هدف اصلی عمده پناهجویان، رسیدن به کشورهای غرب و شمال اروپا است.

به گزارش بی بی سی، اعضای اتحادیه اروپا به دنبال راهی برای جابه‌جایی و اسکان دادن به ۱۲۰ هزار نفر از پناهجویان بودند. شماری که با مخالفت برخی کشورها در مرکز و شرق اروپا روبه‌رو شده است.

مسئول ارشد امور مهاجرت در اتحادیه اروپا، دیمیتریس آوراموپولوس، ۲۴ شهریور ماه گفت نشست اضطراری وزیران کشور اتحادیه در این مورد، نتیجه‌ دلخواه را همراه نیاورد.

اما موضوع تنها به پناهجویانی که از مرزهای زمینی خود را به اتحادیه می‌رسانند محدود نیست و تنها در سال جاری میلادی بیش از ۴۳۰ هزار نفر از راه دریای مدیترانه، خود را به جنوب اروپا، عمدتا یونان و ایتالیا، رسانده‌اند.

با وجود آنکه وزیران اروپایی در مورد نحوه جابه‌جایی پناهجویان به نتیجه‌ای نرسیده‌اند، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که موج کسانی که عمدتا از جنگ و خشونت فرار کرده و در تلاش هستند به اروپا برسند، همچنان رو به افزایش است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟