نشست استجوابیه رئیس امنیت ملی به صورت سری در مجلس برگزار شد

  • انتشار: ۱۸ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: امنیت و حوادثپارلمان
  • شناسه مطلب: 39314

در پی ناامنی های اخیر، مجلس نمایندگان در اقدامی، معصوم استانکزی رئیس عمومی امنیت ملی را جهت استجواب به جلسه عمومی فرا خواند. این نشست به دلیل درخواست آقای استانکزی سری اعلام شد.

به گزارش اطلس, امروز (شنبه) در پی افزایش ناامنی‌ها اخیر در کشور، معصوم استانکزی، رییس عمومی امنیت ملی، برای پاسخ‌گویی به مجلس نمایندگان فراخوانده شده بود. نمایندگان، پرسش‌ها و نگرانی‌های‌شان را در پیوند به افزایش حمله‌های انتحاری و بدامنی در بسیاری از نقاط کشور با او در میان گذاشته،و خواستار وضاحت در موارد ذکرشده شدند.

اما رییس عمومی امنیت ملی با توجه به حساسیت موضوع از هیأت اداری مجلس تقاضا کرد که جلسه را سری کند. او گفت: «شرایط کشور طوری نیست که ما امروز همه چیز را طوری بگوییم که فردا از آن برداشت منفی دیگری شود.»

لالی حمیدزی عضو کمیسیون امنیت داخلی گفت، در افغانستان گروه‌های مختلف تروریستی فعالیت می‌کنند، ولی مشخص نسیت که دولت افغانستان با کدام یک از این گروه‌ها صلح می‌نماید.

او افزود: “۲۱ گروه تروریستی است، ما با کدام یک از این گروه‌ها صلح می‌کنیم، مسئله دوم این است که در دو ماه گذشته حملات شدید انتحاری در ولایات مختلف کشور مانند کابل، هلمند، ولایات شمالی، دشت ارچی کندز و مسئله کانتیننتال نگران کننده وجدی است.”

برخی اعضای پارلمان انتقاد کرده که نهادی‌های کشفی و استخباراتی به‌خاطر جلوگیری از حملات انتحاری و انفجاری سهل انگاری می‌کنند.

این در حالی است که چندی قبل نیز مجلس نمایند‌گان معصوم استانکزی را برای پاسخگویی به مجلس فراخوانده بود، اما او در آن جلسه حضور نیافت. آقای استانکزی دلیل حضورنیافتن خود را آمدن «مهمانان از کشور قزاقستان» خواند.

هفته گذشته برخی از نمایند‌گان مجلس با جمع‌آوری امضا، سعی داشتند زمینه‌ی استیضاح آقای استانکزی را در مجلس فراهم کنند که این اقدام با مخالفت تعدادی دیگر از اعضای مجلس روبرو شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟