نزاع غیر رسمی در مورد به رسمیت شناختن اسرائیل

  • انتشار: ۴ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 69454

با زمزمه برخی عناصر رسانه‌ای پاکستان برای برقراری ارتباط رسمی پاکستان با اسرائیل، اخبار اردو زبان مشرق چاپ ايالت بلوچستان طي مقاله ای به قلم نصرت جاويد کارشناس معروف سیاسی پاکستان درخصوص موضوع آورده است که: كامران خان مجري مشهور تلويزيون پس از اعطاي نشان افتخار از سوي کشورهای عربی به مودي نخست وزیر هند، به اسلام آباد سفركرد و با عمران خان نخست وزير و برخي مقامات مهم حکومت از جمله وزير اقتصاد ديدار داشته است.

كامران پس از اين ديدارها توئيت كرد كه اسلام آباد بايد در مورد روابط با اسرائيل تجديدنظر كند. این طور به نظر می رسد این توئیت تنها نظر مصلحانه وی نباشد و در دیدار با برخی از مقامات پاکستانی آنها نیز به‌گونه اشاره ای به این مهم تاکید کرده اند.

سوال اینجاست که آیا این دیدگاه یک گرداننده و تحلیل گر مسلمان است یا نظر برخی دولتمردانی که به اسلام و سخنان بنیانگذار پاکستان محمد علی جناح در مورد خطر اسرائیل توجه نمی کنند؟

امروز که کشمیر مسلمان نشین در خطر جدایی از سرزمین مادری و از زادگاهش باید تا این حد مسئولین سیاسی و نظامی پاکستان بی تفاوت باشند و نتوانند از آرمان هفتاد ساله سرزمین پاکان دفاع کرده و کشمیر را به دامان کشورهای اسلامی بازگرداند؟

چرا کشورهای اسلامی در کنار پاکستان برای گرفتن کشمیر از هند و آزادی مردم مظلوم کشمیر ایستادگی و مقاومت نکردند؟

جواب را باید در نیت و هدف چهل ساله مقامات سیاسی و نظامی و آی.اس.آی.که بجای پرداختن به آرمان کشمیر به فکر کشور گشایی در افغانستان- کوزوو – بوسنی هرزه گوین و تکثیر سازمانهای تروریستی مذهبی برای فشار به دولت های اسلامی بودند جستجو کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟