نزاع در پارلمان بر سر وزرای دو تابعیتی

  • انتشار: ۲ دلو ۱۳۹۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 2787

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری اطلس، در جلسه امروز پارلمان، علاوه بر اینکه سه نفر از وزاری معرفی شده و نیز رحمت الله نبیل نامزد تصدی ریاست امنیت ملی به ارائه برنامه های خود پرداختند، برخی از وکلا نیز تلاشهایی در جهت ایجاد زمینه بازگشت وزاری حدف شده دو تابعیتی به سیستم بررسی نمایندگان آغاز کردند.

تعدادی از وکلای پارلمان در جلسه صبح امروز مجلس شورای ملی تلاش داشتند تا برای نمایندگان حذف شده از لیست وزرا نیز صندوق رای اعتماد گذاشته شود.

شکریه بارکزی از نمایندگان پارلمان معتقد بود که قانون اساسی به اتباع افغانستانی دارای تابعیت دوم اجازه حضور در کابینه را می دهد و پارلمان حق ندارد این افراد را از تصدی وزارت محروم سازد.

وی و تعداد دیگری از نمایندگان، با اشاره به تابعیت دوگانه برخی نمایندگایندگان مجلس مدعی بودند که اگر قرار است نامزد وزاری دو تابعیتی نتوانند در کابینه حضور یابند، وکلای دو تابعیتی نیز نباید حق حضور در پارلمان داشته باشند.

در مقابل، عده دیگری از نمایندگان نیز این استدلال را غیر منطقی دانسته و بر حذف افراد دو تابعیتی تاکید داشتند.

تقابل رو گروه از نمایندگان، فضای مجلس را به التهاب کشانده و در دقایقی، تعدادی از نمایندگان با کوبیدن بر میزهای مقابل خود، بر خواسته شان پافساری می کردند.

این جدال در حالی صورت می گیرد که چندی پیش، پارلمان با تصویب طرحی، حضور افراد دو تابغیتی در مجلس را ممنوع اعلام کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟