نخست وزیر کانادا برای دومین بار کرونا گرفت

  • انتشار: ۲۴ جوزا ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 131189

نخست وزیر کانادا در فاصله چند روز بعد از دیدار حضوری‌اش با رئیس جمهور آمریکا اعلام داشت که برای دومین بار تست ابتلایش به کووید-۱۹ مثبت شده است.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز دوشنبه در توئیتی با اعلام این خبر از همه تقاضا کرد که در برابر این ویروس واکسینه شوند. او بیان داشت که حالش مساعد بوده و دلیل آن نیز واکسینه شدنش در برابر کووید-۱۹ است.

تست کرونای نخست وزیر کانادا در حالی برای دومین بار مثبت اعلام شده که او چندی پیش به دیدار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و دیگر رهبران قاره آمریکا در اجلاس مرتبط با آن در شهر لس آنجلس رفته بود. بایدن روز جمعه گذشته با ترودو “عکس خانوادگی” انداخت و همچنین روز پنجشنبه نیز با او ملاقات کرد.

ترودو در ماه ژانویه نیز تست ابتلایش به کووید-۱۹ مثبت شده بود.

این نخست وزیر کانادا همچنین در نخستین ماه‌های همه گیری بعد از مثبت شدن تست کرونای مربوط به همسرش در خانه‌اش قرنطینه شد.

کانادا از جمله کشورهای دارای بالاترین میزان واکسیناسیون علیه کروناویروس محسوب می‌شود در حالی که این واکسیناسیون در وهله اول به نحوی طراحی شده که جلوی بد حال شدن کسانی که به این ویروس آلوده شوند را می‌گیرد.

به گزارش پایگاه “گلوبال نیوز” ترودو در توئیت خود نوشت: “من تست ابتلایم به کووید-۱۹ مثبت شده است. من از خط مشی‌های مربوط به سلامت عمومی پیروی کرده و به قرنطینه خواهم رفت. حال من مساعد است چون واکسنهایم را تزریق کرده‌ام. بنا بر این اگر شما واکسنها را تزریق نکرده‌اید واکسینه شوید و اگر می‌توانید واکسن بوستر را هم تزریق کنید. بیایید خودمان از نظام بهداشت و درمانمان با یکدیگر محافظت کنیم.

بر اساس این گزارش این نخست وزیر کانادا سه دوز واکسن کووید-۱۹ را تزریق کرده است.

قرار است ترودو چندی بعد به منظور شرکت در اجلاس گروه هفت در تاریخ ۲۶ ژوئن به جرمنی سفر کند اما مشخص نیست آیا خبر مثبت شدن تستش بر آن برنامه‌ها تاثیر خواهد گذاشت یا خیر.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟