نخست وزیر ترکیه: هر جا که سربازان ترکیه حضور داشته باشد صلح برقرار می شود

  • انتشار: ۲۰ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 39436

بعداز سفر روز گذشته بن علی یلدریم نخست وزیر ترکیه به کابل و در دیدار با سربازان ترکیه‌ای مستقر در افغانستان وی گفته است “هرجا که سرباز ترکیه حضور داشته باشد، اعتماد، امنیت، حقانیت و صلح برقرار می‌شود.”

به گزارش آناتولی، بنرعلی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه که در سفر رسمی به افغانستان سفر کرده است، در حاشیه این سفر با نیروهای ترکیه‌ای مستقر در افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی با اشاره به عملیات شاخه زیتون در شمال سوریه مدعی شد: “در هر جایی که ارتش قهرمان ما حضور داشته باشد صلح، آرامش و رفاه برقرار می‌شود. در بوسنی، کوزوو، سومالی، عراق، قطر، افغانستان تنها یک هدف داریم و آن برقراری صلح است. سربازانمان در شهر الباب و عفرین سوریه نیز تنها برای برقراری صلح آمده‌اند.”

نخست وزیر ترکیه در بخش دیگری از اظهاراتش با تاکید بر اینکه حضور در کنار مردم افغانستان یک مسئولیت تاریخی برای ما است گفت: برای اجرای مسئولیت مان سربازان ترکیه در این کشور حضور دارند. در حال حاضر با توجه به اینکه مسئولیت خود را به خوبی اجرا می‌کنید با افتخار سرمان را بالا گرفته و سربلند هستیم.

سلیمان سویلو وزیر داخله، نورالدین جانیکلی وزیر دفاع ملی و هیات همراه نخست وزیر ترکیه در کابل، نیز با سربازان مامور به خدمت در بنیه فرماندهی نیروهای ترکیه در افغانستان دیدار کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟