نخست وزیر استرالیا در سفری غیر منتظره وارد کابل شد

  • انتشار: ۵ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 21254

نخست وزیر استرالیا به طور ناگهانی در آستانه روز آنزاک با هدف دیدار با نیروهای نظامی این کشور در عراق و افغانستان و ارزیابی جنگ به کابل سفر کرد.

به گزارش اسکای نیوز استرالیا روز سه شنبه براساس گزارش منتشر شده دفتر نخست وزیر این کشور اعلام کرد ‘مالکوم ترنبول’ در دیدار با نیروهای نظامی و ناظران دفاعی استرالیا در منطقه ‘قرغه’ از آنها قدردانی کرد.

استرالیا در حال حاضر 270 نیروی نظامی در افغانستان دارد که بیشتر آنها به همراه برخی ناظران بکار گرفته شده در آکادمی ملی ارتش با هدف حمایت و تامین امنیت در کابل حضور دارند.

از سال 2002 تاکنون 42 استرالیایی در افغانستان و دو نفر دیگر در عراق کشته شده اند.

نخست وزیر استرالیا در بیانیه ای اعلام کرد که این سفر تنها به مناسبت مراسم روز آنزاک نبوده است، بلکه فرصت مغتنمی برای ارزیابی پیشرفت جنگ در عراق، سوریه و افغانستان است.

وی گفت: ما با مقابله و شکست تروریست ها در میدان جنگ، به تبدیل جهان و استرالیا به مکانی امن تر کمک می کنیم.

مالکوم ترنبول در این سفر همچنین با اشرف غنی رئیس جمهور دیداری داشته است.

وی در این سفر که از روز یکشنبه هفته جاری آغاز شد با ‘جیمز ماتیس’ وزیر دفاع آمریکا که وی نیز به صورت ناگهانی به منطقه سفر کرده بود، دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار، نخست وزیر استرالیا بر تعهد کشورش برای شکست تروریسم و همکاری با آمریکا، نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و شرکای افغان به منظور ساخت نهادهای امنیتی افغانستان تاکید کرد.

نظرات(۲ دیدگاه)

  1. دوست
    (۵ ثور ۱۳۹۶)

    چقدر بی شعوراند بدون اجازه وارد یک کشور می شوند مگر افغانستان مستعمره این بی همه چیزهای خارجی است چرا مردم صداشون در نمیاد

نظر شما چیست؟