نخست‌وزیر برکنار شده تونس تسلیم شد؛ قدرت را واگذار می‌کنم

  • انتشار: ۵ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 117438

هشام المشیشی نخست‌وزیر برکنار شده تونس طی اظهاراتی با اشاره به تحولات اخیر کشورش و اقدام قیس سعید، رئیس جمهور تونس در راستای برکناری کردن وی، گفت: قدرت را واگذار می‌کنم.

وی با انتشار بیانیه ضمن تاکید بر اینکه قدرت را به شخصی که قیس سعید، رئیس‌جمهور کشورم انتخاب کند واگذار می‌کنم، گفت: باید کشور را از خفقان بیشتر در امان نگه داریم و از این رو من بخشی از مشکلی که وضعیت تونس را پیچیده‌تر کند نخواهم بود.

المشیشی افزود: برای حفظ جان و سلامتی همه تونسی‌ها و همانگونه که همیشه در کنار ملتم بوده‌ام این بار نیز در کنار ملت و خواسته‌های آن‌ها هستم.

وی تاکید کرد: از این رو اعلام می‌کنم که هیچ منصب و مسئولیتی در دولت ندارم.

المشیشی در بیانیه خود با بیان اینکه این کشور در دوره گذشته با تنش سیاسی و شکست سیستم سیاسی به وجود آمده پس از انتخابات ۲۰۱۹ همراه بود، افزود: این امر از این بابت رخ داد، زیرا میان خواسته‌های مردم و اولویت‌های احزاب سیاسی فاصله بسیاری وجود داشت.

قیس سعید، رئیس جمهور این کشور پس از اعتراضات گسترده مردمی در چند شهر تونس و تعلیق فعالیت‌های پارلمان و برکناری هشام المشیشی، نخست وزیر تونس، از پیگیری دقیق تحولات این کشور خبر داد.

طبق اخبار منتشر شده، هزاران تونسی در روز‌های اخیر در چندین شهر تونس علیه حزب حاکم تظاهرات کردند و نسبت به شکست‌های دولت در مهار بحران‌هایی نظیر شیوع ویروس کرونا اعتراض کردند.

پیش از این قیس سعید، وضعیت سازمان‌های دولتی را غیر قابل پذیرش خواند و گفت: اوضاع در سازمان‌های دولتی به حد غیرقابل قبولی رسیده است. من از ملت تونس می‌خواهم که به آرامش و و پاسخ ندادن به اقدامات تحریک آمیز پایبند بمانند.

وی تاکید کرد: تصمیمات من درباره برکناری نخست وزیر و انحلال پارلمان بر اساس قانون اساسی صورت گرفته و کودتا نیست.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟