نخستین طیاره قطری بعد از دو سال وارد عربستان شد

  • انتشار: ۷ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 62819
هواپیمای قطر

سایت “قطر الیوم” اعلام کرد که یک فروند هواپیمای سلطنتی قطر برای نخستین بار از زمان آغاز بحران میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با دوحه در فرودگاه جده به زمین نشست. این بعد از آن بود که دوحه برای حضور در اجلاس‌های مکه ابراز آمادگی کرد.

حساب توییتری قطر الیوم تصویری از فرود یک فروند هواپیمای سلطنتی قطر برای نخستین بار از زمان آغاز بحران میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با دوحه و تحریم این کشور از دو سال پیش تاکنون منتشر کرد.

در همین راستا، الکس ماشیراس، تحلیلگر هواپیمایی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: هواپیمای ” A۳۱۹” وابسته به هواپیمای پادشاهی قطر برای نخستین بار از  آغاز بحران میان کشورهای حاشیه خلیج فارس با دوحه و محاصره آن فرود آمده است.

به گزارش ایسنا، وی همچنین نوشت: این هواپیما ساعت ۲ بامداد پس از فرود در جده که اعضای هیئت دیپلماتیک در این پرواز بودند خالی و بدون هیچ مسافری از طریق حریم هوایی عربستان به دوحه بازگشت.

وزارت خارجه قطر پیشتر اعلام کرده بود که تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر  پیام مکتوبی را از سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان برای حضور در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در مکه مکرمه در سی‌ام ماه مه میلادی  دریافت کرده است.

عربستان به همراه سه کشور امارات، مصر و بحرین از پنجم ژوئن ۲۰۱۷ دوحه را به حمایت مالی از تروریسم متهم کرده و همه روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع  و حتی تحریم‌های علیه این کشور وضع کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟