نخستین انتخابات آزاد میانمار برگزار شد

  • انتشار: ۱۷ عقرب ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 11290

بعد از ربع قرن حاکمیت نظامیان در میانمار، درهای شعبه های رأی گیری برای نخستین انتخابات آزاد پارلمانی در این کشور صبح یکشنبه باز شد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از یورونیوز، حزب اوپوزیسیون «لیگ ملی برای دموکراسی» به رهبری آنگ سان سوچی، از بالاترین اقبال برای پیروزی در این انتخابات برخوردار است.

یکی از رأی دهندگان می گوید: «تا به حال در زندگی این قدر هیجان نداشته ام. دیروز تمام خانواده به هم یادآوری کردیم که فردا باید رأی بدهیم. برنامه ریزی کردیم که اول وقت بیاییم و اولین کار روزمان رأی دادن باشد.»

در حدود ۳۰ میلیون نفر واجد شرایط دادن در میانمار هستند که از این تعداد بیشترشان تا کنون در زندگی رأی نداده اند. روهینگیاها که اقلیت مسلمان میانمار هستند، اجازه شرکت در انتخابات را ندارند. بر اساس قانون اساسی میانمار که مصوب دولت نظامی این کشور است، خانم آنگ سان سوچی حتی در صورت پیروزی حزبش در انتخابات اجازه ندارد کاندیدای ریاست جمهوری بشود.

در سال ۱۹۹۰ پیروزی حزب خانم سوچی در انتخابات از سوی دولت نظامی این کشور مردود اعلام شد و در سال ۲۰۱۰ او خود انتخابات را تحریم کرد. خانم آنگ سان سوچی به مدت پانزده سال نیز در حصر خانگی بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟