نخست‌وزیر پیشین پاکستان بار دیگر برای تحقیق احضار شد

  • انتشار: ۹ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 140755

عمران خان، نخست وزیر پیشین پیشین پاکستان و رهبر حزب تحریک انصاف آن کشور، به سلسلۀ تحقیقات، امروز در مورد حوادث نهم می توسط یک تیم تحقیقاتی مشترک احضار شده است.

عمران خان در حالی برای تحقیقات فراخوانده شده است که خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان، احتمال اقدام علیه عمران خان را، بر اساس قوانین نظامی، رد نکرده است.

پس از بازداشت عمران خان در پروندۀ اختلاس مالی توسط ادارۀ ملی حسابرسی پاکستان در نهم ماه می، اعتراضات در تمام شهرهای پاکستان راه اندازی شد که در جریان آن به شماری از تاسیسات نظامی و دولتی خساره وارد شد.کشته‌شدن نه تن و جراحت ده‌ها تن دیگر در این خشونت‌ها تایید شده است.

بیش از ده تیم تحقیقاتی مشترک توسط حکومت ایالتی پنجاب پاکستان برای ارزیابی این حوادث تشکیل شده است. همچنین دوسیه‌هایی علیه عمران خان در ایالت پنجاب در ارتباط با خشونت و شورش تشکیل شده است.

به نقل از رسانه‌های پاکستانی، تحقیقات مشترکی برای بررسی حملات بر منزل فرمانده قول اردوی لاهور و یک تاسیس نظامی انجام شد. این تیم تحقیقاتی از عمران خان خواسته است تا امروز سه شنبه با این تیم دیدار کند.

عمران خان یادداشتی برای دیدار با تیم تحقیقات مشترک دریافت کرده است و نخست وزیر پیشین با مشاوران حقوقی خود در مورد حضور یا عدم حضور در تحقیقات رایزنی کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟