نجات یک بیمار از خطر انفجار معده + عکس

  • انتشار: ۳ میزان ۱۳۹۹
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 95072

به نقل از العربیه، در اتفاقی عجیب یک جوان مصری گوشی تلفون همراهی را بلعید و بدون اینکه آسیبی به او برسد، آن را ۷ ماه در معده خود نگه داشت.این مرد ۲۸ ساله که نام او «حسن رشاد» اعلام شده است با مراجعه به بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی بن‌ها در مصر از وجود درد‌هایی در معده خود خبر داد که گاه و بیگاه او را به ستوه می‌آورد.

تیم پزشکی بر همین اساس تصمیم گرفت از معده او عکس‌برداری کند و نتایج این عکس‌ها حیرت‌آور بود. آن‌ها جسم مشکوکی در معده او یافتند که مشخص شد یک دستگاه تلفون همراه است.

این بیمار به پزشکان گفت که ۷ ماه پیش بعد از یک شوخی با دوستانش، این تلفون همراه را بلعیده و تصور کرده که هر وقت بخواهد، می‌تواند از طریق استفراغ کردن، تلفون مذکور را بالا آورده و از بدنش خارج کند.

او هیچ چیزی در این باره به خانواده‌اش نگفته و همزمان همه تلاش‌هایش برای بالا آوردن تلفون همراه بلعیده شده راه به جایی نبرد. پزشکان بیمارستان دانشگاهی بن‌ها طی یک عمل جراحی فوری که دو ساعت به طول انجامید این تلفن را از معده حسن رشاد خارج کردند.

پزشکی که این عمل جراحی را انجام داد، گفت: سرنوشت با این بیمار مهربان بود، زیرا که باطری این تلفون همراه داخل بدن او متلاشی نشده و او را مسموم نکرده است. این باطری ممکن بود داخل معده این فرد منفجر یا متلاشی شود و جان بیمار جوان را بگیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟