نتایج امیدبخش کارآزمایی اولیه واکسن کرونا تولید شرکت مدرنا

  • انتشار: ۲۵ سرطان ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 89310

محققان آمریکایی در گزارشی اعلام کردند که طبق نتایج مرحله نخست آزمایش واکسن شرکت مدرنا، این واکسن ایمن است و در بدن تمام ۴۵ داوطلب آزمایش شده بدون عارضه جانبی جدی پادتن تولید کرده است.

در حالی نتایج مرحله نخست این واکسن با نام mRNA-1273 شب گذشته اعلام شد که این واکسن در مرحله سوم و نهایی آزمایش بالینی خود در تاریخ ۲۷ ژوئیه (شش اسد) روی ۳۰ هزار داوطلب آزمایش خواهد شد.

داوطلبانی که در مرحله نخست دو دوز واکسن دریافت کرده بودند، داری سطح بالایی از پادتن بودند که از حد متوسط در افراد بهبود یافته مبتلا به کووید-۱۹ بالاتر نیز بوده است.

نتایج مرحله نخست آزمایش بالینی این واکسن به طور تفصیلی در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده است.

گرچه طبق نتایج این تحقیق در هیچ یک از داوطلبان عارضه جانبی جدی گزارش نشده است اما کمی بیش از نیمی از آن‌ها به این واکسن واکنش خفیف یا متوسط داشته‌اند. واکنش‌ها اغلب خود را به‌صورت خستگی، سردرد، لرز، درد عضلانی یا درد در محل تزریق نشان داده است. این عوارض بیشتر پس از تزریق دوز دوم در افرادی که بیشترین دوز از این واکسن را دریافت کردند مشاهده شد.

مدرنا نخستین شرکتی بود که آزمایش واکسن مقابله با ویروس جدید کرونا را در ماه مارس (اواخر حوت) ۶۶ روز پس از انتشار توالی ژنتیکی ویروس، روی انسان آزمایش کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟