نتانیاهو خطاب به پوتین: به زودی برمی‌گردم

  • انتشار: ۲۸ میزان ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 122870

بر اساس گزارش‌ها، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در پی شکست نامزدی مجددش برای نخست وزیری در انتخابات اوایل سال جاری میلادی، به رئیس جمهوری روسیه گفته بود به زودی برمی‌گردد.

ایسنا به نقل از پایگاه هیل نوشت: یک منبع نزدیک به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی و یک دیپلمات اروپایی به باراک راوید، خبرنگار پایگاه آکسیوس گفتند، این رهبر پرسابقه قبلی رژیم صهیونیستی این پیام را چند روز بعد از کنار رفتنش از نخست وزیری به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ابلاغ کرده بود.

طبق گفته منابع مورد استناد راوید، آناتولی ویکتوروف، سفیر روسیه در اسرائیل ظاهرا یک نامه شخصی از جانب پوتین را با موضوع توصیف دوران کار کردن آنها با هم تحویل نتانیاهو داده است. راوید متذکر شد که این دو رهبر بعد از شروع مداخله نظامی روسیه در سوریه در سال ۲۰۱۵ روابطی نزدیک با یکدیگر پیدا کردند.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو بعد از خواندن نامه پوتین اظهار کرد: به رئیس جمهوری پوتین بگویید من به زودی برخواهم گشت.

این گزارش چند روز قبل از آن که نفتالی بنت، نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی با پوتین برای نخستین بار در دوره نخست وزیری‌اش در شهر سوچی دیدار کند، منتشر می‌شود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اخیرا به شبکه اسرائیلی آی.۲۴ نیوز گفت: ما تلاش داریم نتانیاهو را با نخست وزیر فعلی اسرائیل مقایسه نکنیم چون نتانیاهو سال‌های زیادی با رئیس جمهوری پوتین کار کرده و آنها یکدیگر را خیلی خوب می‌شناختند و برقراری روابط شخصی جدید نیاز به زمان دارد.

نتانیاهو در ۱۳ ژوئن گذشته بعد از رای قانونگذاران اسرائیلی به انتصاب دولتی جدید از سمت نخست وزیری کنار گذاشته شد و به این ترتیب ۱۲ سال حضور او در قدرت در رژیم صهیونیستی پایان یافت. او کمی قبل از ترک سمتش ادعا کرده بود قربانی دسیسه یک دولت پنهان شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟