نبیل: انتخابات به دور دوم می‌رود/ بی اعتمادی دلیل مشارکت کمرنگ مردم در انتخابات است

  • انتشار: ۹ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتسیاست
  • شناسه مطلب: 69721

«رحمت‌الله نبیل» نامزد انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به اعلام پیروزی پیش از وقت برخی نامزدان می‌گوید که دور اول انتخابات هیچ برنده‌ای ندارد.

نبیل امروز در یک کنفرانس خبری در کابل گفت که هرگونه پیش‌داوری قبل از وقت، تخطی انتخاباتی است و کمیسیون‌های انتخاباتی نباید در برابر ادعای پیروزی تیم‌های انتخاباتی مدارا کند.

او عامل اصلی مشارکت اندک مردم در روند انتخابات ریاست جمهوری را «بی‌اعتمادی» نسبت به کمیسیون‌های انتخاباتی خواند و از رؤسای هردو کمیسیون خواست که این اعتماد را برگردانند.

رحمت‌الله نبیل افزود که هرچند مشکلات مدیریتی در کار کمیسیون‌های انتخاباتی وجود داشت؛ اما تاکید کرد که مرحله حساس کار کمیسیون‌های انتخاباتی با آغاز شمارش و تفکیک آرا آغاز می‌شود که باید آرای سیاه و سفید را از هم جدا کنند.

او همچنین با ابراز این‌که آگاه است که کمیسیون انتخابات تصمیم دارد به آرای بدون بیومتریک نیز اعتبار دهد و عملاً وارد کردن نتایج از روی برگه‌های نتایج (که شامل آرای تصفیه نشده‌است) را آغاز کرده، تاکید کرد که تنها باید آرای بیومتریک معتبر شناخته شود.

آقای نبیل گفت که اسناد کافی وجود دارد که صندوق‌های رای در بیشتر جاها پر شده و کسانی هم امروز برای مشروعیت‌بخشیدن به این آرا صدا بلند کرده‌اند.

این درحالی است که پیش‌تر رییس مجلس سنا به کمیسیون انتخابات هشدار داده بود که آرای بیومتریک‌نشده را با زور بالای آن‌ها حساب می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟