نبیل: اشرف غنی، عبدالله و طالبان همه از ادعاهای خود بگذرند!

  • انتشار: ۳۰ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 78675

رحمت‌الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری و رئیس سابق امنیت ملی در واکنش به اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری گفت: اعلام ننایج انتخابات فصل جدید بحران‌های دشوار براى افغانستان خواهد بود.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «روز گذشته روز مرگ مردم‌سالارى و دموکراسی در افغانستان بود. روز آغاز فصل جدید بحران‌های دشوار براى افغانستان بحران‌زده در عرصه‌هاى، امنیتى، اقتصادی، سیاسى و اجتماعى خواهد بود.»

نبیل افزود: «اگر کسی بر اساس آرای پاک برنده انتخابات می‌شد ما به او تبریک می‌گفتیم اما قانون اساسی در افغانستان تطبیق نشده و افغانستان را در خطر انداختند. در تصمیم‌گیری کمیسیون‌های انتخاباتی، قانون و طرزالعمل‌ها در نظر گرفته نشد، بلکه فشارهای سیاسی، قومی و پولی در نظر گرفته شد.

رئیس پیشین امنیت ملی گفت: «امیدواریم‌که در تاریخ، غنی یا عبدالله به نام قصاب دموکراسی افغانستان نام نگیرند.»

وی خطاب به رهبران دولت افزود: «یک حرکت نسنجیده وطن را به بحران می‌برد و شما مسئول خواهید بود و مردم افغانستان بی‌تفاوت نخواهند ماند.»

وی گفت: «ما حکومت برآمده از تقلب را نمی‌خواهیم؛ تیم امنیت و عدالت با در نظرداشت وضعیت کنونی کشور پیشنهاد می کند که اشرف غنی، عبدالله و طالبان از ادعاهای خود بگذرند و مذاکرات بین‌الافغانی را آغاز کنند و طالبان باید ثابت کنند که افغانستان را دوست دارند و باید اعلام آتش بس دائمی کنند.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟