نبرد شدید در سانچارک/ آیا سانچارک هم به سرنوشت خان آباد و خواجه غار دچار می شود؟

  • انتشار: ۱ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15106

نبرد سنگین بین نیروهای امنیتی و شبه نظامیان طالب در ولسوالی سانچارک به شدت جریان دارد، طالبان از چندین منطقه به این ولسوالی یورش برده و با مقاومت خیزش های مردمی مواجه شده است.

مسئولان در ولسوالی سانچارک می گویند؛ نبرد نظامیان کشور با گروه طالبان در ولسوالی سانچارک ولایت سرپل در شمال کشور وارد سومین روز شد.

ذبیح‌الله امانی، سخنگوی والی سرپل گفته است درگیری از صبح روز شنبه به این سو، در ولسوالی سانچارک ادامه دارد و اکنون ابتکار عمل در دست نیروهای امنیتی است.

آقای امانی افزود که هیچ منطقه ولسوالی سانچارک به دست طالبان نیافتده و دو پوسته که در تصرف این گروه بود، نیز به تازگی پس گرفته شده است.

گروه طالبان روز شنبه هفته جاری از چندین استقامت بالای مناطق «مسجد سبز»، «گذر» و «توپخانه» سانچارک یورش بردند.

سخنگوی والی سرپل می‌گوید که تاکنون در نتیجه این درگیری‌ها ۲۰ جنگجوی طالب به شمول سه فرمانده آنان کشته شده‌اند و ۲۰ تن دیگر زخم برداشته اند.

براساس اظهارات او، در جریان سه روز درگیری ده تن از پولیس محلی و خیزش‌های مردمی شهید و ۸ نفر شان زخمی شده‌اند.

امانی با بیان اینکه «درگیری هم‌اکنون جریان دارد»، گفت: نیروهای های کمکی به منطقه اعزام شده و تقاضای حملات هوایی از وزارت دفاع و مقامات مرکزی کردیم. امیدواریم هرچه زودتر حملات هوایی آغاز شود.

براساس معلومات سخنگوی والی سرپل، ولسوالی کوهستانات این ولایت بیش از ده ماه می‌شود که در دست طالبان است و باوجود تقاضاهای مکرر تاکنون عملیات بازپس‌گیری انجام نشده‌است.

وی تاکید کرد که کوهستانات به مرکز آموزش و پرورش ترویستان در سرپل و شمال تبدیل شده و اگر بیشتر از این در کنترول طالبان باشد، برای کل شمال خطرساز خواهد شد.

سخنگوی والی سرپل تاکید کرد که ولسوالی‌های صیاد، سانچارک، سوزمه قلعه، گوسفندی و قسمت شرق مرکز ولایت سرپل زیر تهدید بلند امنیتی است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟