نام حکمتیار از لیست سیاه سازمان ملل خارج شد

  • انتشار: ۱۶ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 17643

در بیانیه ای که از سوی سازمان ملل به نشر رسیده؛ اعلام کرده است که کمیته شورای امنیت به تاریخ 3 ماه فبروری به اساس قطعنامه های این سازمان در رابطه به افراد مرتبط با گروه های تروریستی، نام گلبدین حکمتیار را از فهرست تحریم هایش خارج کرده است.

به اساس این بیانیه‌، نام حکمتیار در سوم فبروری به اساس قطعنامۀ شورای امنیت سازمان ملل متحد از جمع گروه‌هایی چون القاعده، داعش و افراد وابسته به این گروه‌های تحریم‌شده، حذف گردیده‌است.

شورای امنیت سازمان ملل پس از حذف نام حکمتیار از فهرست سیاه این سازمان، تمام جزئیات از جمله سال تولد و زمانی که در فهرست سیاه گنجانیده شده را نیز آماده کرده‌است.

در اعلامیه گفته شده که محدودیت‌های بانکی، سفر و تسلیحاتی که در بند دوی قطعنامۀ ۲۲۵۳ شورای امنیت در ۲۰۱۵ آمده بود نیز بیش‌تر قابل اجرا نخواهد بود.

در ادامه اعلامیه سازمان ملل گفته شده که وی متولد ولایت کندز و از قوم خروتی است و باور بر این است که از سال 2011 بدینسو در مرز میان افغانستان و پاکستان اقامت دارد.

این در حالیست که دولت افغانستان چندی قبل پس از امضای توافق صلح با او خواستار حذف نامش از فهرست سیاه سازمان ملل شد.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که مخالفت هایی با ورود گلبدین حکمتیار به کابل نیز مطرح شده‌است.

کریم امین، مذاکره‌کنندۀ ارشد حزب اسلامی به رسانه‌ها گفته است گلبدین حکمتیار احتمالا در اواخر ماه جاری خورشیدی وارد کابل خواهد شد.

همچنان به گفتۀ او چندین محل در کابل برای حضور حکمتیار در نظر گرفته شده و یکی از این محل‌ها برای زندگی اش انتخاب خواهد شد.

از سویی هم شورای امنیت در حالی نام حکمتیار را از فهرست سیاه حذف کرد که پیش از این گفته شد روسیه می‌خواهد مانع این اقدام گردد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟