نامه طالبان به رئیس جمهور آمریکا

  • انتشار: ۲۴ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 28985
دونالد ترامپ

طالبان در نامه ای به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، از وی خواسته است تا در تدوین استراتژی جدید این کشور در مورد جنگ افغانستان، تمام نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج کند.

گروه طالبان که در این نامه که به پنج زبان منتشر شده است از ترامپ خواسته که در استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان تصمیم به اخراج تمام نیروهای آمریکایی از کشور بگیرد.

این نامه به زبان های انگلیسی، پشتو، فارسی، عربی و اردو نوشته شده است.

طالبان در این نامه مدعی شده اند که گروهی منظم یا مسئولیتی ملی و نظامی در منطقه هستند که باعث پیشگیری از بسیاری از فتنه ها شده اند و امریکا نباید آنها را مجبور کند که به دست دوستی به سوی دشمنان آمریکا دراز نمایند.

در نامه طالبان تعلل امریکا در اعالم استراتژی جدید را نشانه ای ای پی بردن آمریکا به اشتباهاش در افغانستان دانسته است.

به گفته طالبان ضعف دست نشانده های آمریکا در افغانستان وضعیت کنونی را به وجود آورده و اوضاع کشور از این هم بدتر خواهد شد.

در بخشی از این نامه امده است: آن حکومت قادر به این نیست که رئیس جمهوری آن با معاون خود موافق باشد، هم اکنون شما می‌بینید که معاون اول به اصطلاح ریاست جمهوری ژنرال دوستم جنگسالار و شخص متهم به جرایم جنگی در خارج از کشور علیه اشرف غنی ائتلاف تشکیل می‌دهد، در داخل کشور والی‌ها در مقابل وی قیام کرده‌اند و اعضای پارلمانش خواهان برطرفی وی از قدرت اند.

 

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟