نامه «حزب حرکت اسلامی» خطاب به رییس جمهور

  • انتشار: ۱۰ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 59522

«سیدمحمد هادی هادی» رئیس حزب حرکت اسلامی، در اعلامیه ای تحت عنوان «سخنی با رئیس جمهور!» جرگه مشورتی صلح را فاقد جنبه قانونی دانست.

متن این اعلامیه، به شرح زیر است:

سخنی با رئیس جمهور! 

۱. به‌بهانه‌ صلح و و مشورت با مردم، لویه‌جرگه مشورتی صلح تشکیل دادید، بدون آنکه درمورد اجندای آن با رئیس اجرائیه، اعضای شورای عالی صلح، احزاب سیاسی و نهادهای مدنی به گفتگو بپردازید.درحالی‌که این لویه‌جرگه، باید به‌مراتب زودتر از این، برای مشروعیت‌دادن به حکومت وحدت ملی فراخوانده می‌شد!

۲. هیات کلان به مثابه لشکری را برای مذاکره صلح به قطر به‌صف کردید، که خود یقین داشتین محکوم به شکست است. چرا که نه کمیت آن مشخص بود و نه کیفیت آن. از تخصص و عدم توانایی دیپلماتیک_روابط‌بین‌الملل و چانه‌زنی بسیاری از آن مهمان‌های ناخوانده نیز اطلاع دارید. 

 ۳. آقای رئیس جمهور، درحالی مردم را به لویه‌جرگه مشورتی صلح دعوت نمودین، که از طریق آرای همین مردم به کرسی ریاست جمهوری و حکومت وحدت ملی نرسیده‌اید.

۴. از تریبون لویه‌جرگه مشورتی صلح اعلام می‌کنید: «کسانی‌که با این جرگه مخالفت کرده‌اند، مخالف آوردن صلح در افغانستان هستند». درحالی که این جرگه جنبه قانونی ندارد و همانند حکومت وحدت ملی فراتر از قانون و برمبنای تشریفات تشکیل شده است. حزب حرکت اسلامی ملت افغانستان نیز این جرگه را تحریم کرده است و یقینا هیچ فردی در افغانستان مخالف صلح نیست و برای آوردن آن، لحظه شماری می‌کنند.

اما جناب رئیس جمهور!
صلحی که اجندا، رئیس، کمیسیون‌ها و خروجی آن از طریق یک گروه، مشخص و بیرون داده نشده باشد. بلکه رئیس اجرائیه، شورای عالی صلح، احزاب سیاسی، جامعه مدنی و شهروندان افغانستانی در آن شریک بوده باشند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟