نامزدهای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا تبرئه ترامپ توسط سنا را محکوم کردند

  • انتشار: ۱۷ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 76909

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اقدام مجلس سنا مبنی بر تبرئه دونالد ترامپ از اتهامات مطرح شده در پرونده استیضاح را محکوم کردند.

برخی از این نامزدان با انتشار پیام‌هایی در توئیتر به شدت نارضایتی خود را از این تصمیم سنا اعلام کردند.

کلوباچر سناتور دموکرات در این باره نوشت: این یک روز هولناک برای کشور ما بود. تاریخ به یاد خواهد آورد که اکثریت اعضای این نهاد به دنبال شواهد و اسناد نبودند و به جای آن تصمیم گرفتند اقدامات رئیس جمهور حتی نیاز به بازنگری مجدد ندارد. ما به عنوان نمایندگان مردم آمریکا وظیفه حمایت و محافظت از قانون اساسی را داریم. رئیس جمهور از قدرت خود برای به دست آوردن منافع شخصی استفاده کرده است. هیچ کسی فراتر از قانون نیست.

الیزابت وارن سناتور دموکرات ماساچوست نیز نوشت: جمهوریخواهان به حفاظت و دفاع از رئیس جمهور رای دادند، آن هم در شرایطی که او از دولت ما برای منافع شخصی اش سوء استفاده کرده است. دونالد ترامپ به یک دولت خارجی فشار آورده است تا در انتخابات ما دخالت کند. او به روابط دیپلماتیک ما آسیب رسانده و امنیت ملی ما را در معرض خطر قرار داده است.

به نوشته تسنیم؛ مایکل بلومبرگ شهردار سابق نیویورک نیز نوشت: روند برگزاری محاکمه ترامپ در سنا یک بازی و معما بود و این رای سنا مایه ننگ آمریکا خواهد بود. ما باید در انتخابات ۲۰۲۰ کاری را انجام دهیم که جمهوریخواهان مجلس سنا حاضر به انجام آن نشدند و شجاعت انجامش را نداشتند: رای دادن برای برکناری یک رئیس جمهور قانون گریز و بی پروا و تغییر این فصل سیاه و تاریک در زندگی کشورمان.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟