نامزدهایی که انصراف داده‌اند جریمه می‌شوند

  • انتشار: ۳۱ سنبله ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2
  • شناسه مطلب: 69298

کمیسیون شکایات انتخاباتی اعلام‌ کرد نامزدانی که بعد از ضرب الاجل تعیین‌شده توسط کمیسیون انتخابات انصراف داده‌اند، مرتکب تخطی شده‌اند و جریمه خواهند شد.

براساس تقویم انتخابات ریاست جمهوری، نامزدان، پس از انتشار فهرست ابتدایی، تا دوم ثور سال جاری فرصت انصراف از انتخابات را داشتند.

شیدا محمد ابدالی و زلمی رسول دو نامزدی هستند که اخیرا انصراف شان را اعلام کردند و از تیم محمد اشرف غنی اعلام حمایت کرده‌اند.

براساس اعلام کمیسیون مستقل شکایات انتخابات تا کنون سقف جریمه برای این نامزدان مشخص نشده ولی “بر اساس راهکار” برای آنان جریمه تعیین می‌شود.

به نوشته بی بی سی؛ قاسم الیاسی، سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی گفت نامزدان که از ادامه حضور در روند انتخابات دست کشیده‌اند، مکلف هستند تا امکانات دولتی از جمله خودروهای ضدگلوله را به دولت برگرداند.

در همین حال حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات گفت که دو نامزد منصرف‌شده، رسما به کمیسیون انتخابات اطلاع نداده‌اند.

قبل از این محمد حنیف اتمر، نیز با انتشار خبرنامه‌ای کمپین انتخاباتی خود را تعلیق کرده ولی خانم نورستانی امروز گفت که تاکنون حنیف اتمر نیز درباره ادامه حضورش در رقابت‌های انتخاباتی به کمیسیون توضیح لازم را نداده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟