نامزدان انتخابات ریاست جمهوری طرح تعدیل قانون انتخابات را رد کردند

  • انتشار: ۲۱ دلو ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 53394

شورای تشریک سازی نامزدان ریاست جمهوری، طرح تعدیل قانون انتخابات را رد کرده و خواستار احترام مقام ریاست جمهوری به اصل بی طرفی و عدم مدخله سیاسی در این پروسه شد.

به گزارش برگزاری اطلس، اخیرا رییس جمهور غنی طی یک نشست مشورتی با نامزد های انتخاباتی و رهبران احزاب سیاسی کشور، طرحی را به منظور اصلاحات در قوانین انتخاباتی و تغییر در نحوه گزینش اعضای کمیسیون انتخابات ارائه کرد اما شورای تشریک سازی نامزدان ریاست جمهوری در اعلامیه ای با این طرح مخالفت خود را اعلا نمود.

در اعلامیه این شورا ذکر شده: در نشست که به تاریخ 19 دلو شورای تشریک مساعی نامزدان ریاست جمهوری سال 1398 با مقامات عالی‌رتبه ریاست جمهوری به شمول محترم رییس جمهور و محترم معاون دوم ایشان در قصر چهار چنار ارگ به منظور بحث روی طرح تعدیل قانون انتخابات داشتند، شورای تشریک مساعی نامزدان به اکثریت ارا طرح پیشنهادی ارگ در رابطه به اصلاحات در قانون انتخابات را رد کرده و خواهان احترام مقام ریاست جمهوری به اصل بیطرفی و عدم مداخله سیاسی در این پروسه شدند.

همچنین در این اعلامیه، بر استقلالیت کمیسیون های مسئول برگزاری انتخابات و بی طرف بودن مسئولان و کارمندان این کمیسیون تاکید شد.

شورای تشریک سازی مساعی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، طرحی را برای اصلاحات در انتخابات اینده پیشنهاد کرده که در آن به وجود کمیته گزینش و تغییر اعضای کمیسیون انتخابات تاکید شده و رییس جمهور باید در صورت تعیین روئسا و انتخاب کارمندان در این کمیسیون، باید با کاندید ها مشورت کند.

همچنین این شورا به ایجاد یک رقابت سالم و ازاد در انتخابات تاکید کرد و گفت در صورت اعطای صلاحیت های بیشتر به رییس جمهور، شفافیت انتخابات زیر سوال خواهد رفت.


نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟