نادری: به جز ارزش ها و انتخابات، سایر اصول قانون‌ اساسی قابل تعدیل است

  • انتشار: ۱۷ حوت ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 108100

نادر نادری، عضو هیات گفتگو کننده دولت اظهار داشت که به جز ارزش‌های مردم و انتخابات، دیگر اصول و مفاد قانون اساسی، قابل مذاکره و تعدیل است.

این عضو هیات گفتگو کننده دولت افغانستان امروز (یکشنبه ۱۷ حوت) در یک نشست خبری گفت: تاکنون گفتگویی جدی و معنادار میان نمایندگان دولت و گروه طالبان در زمینه صلح در دوحه آغاز نشده است. وی طالبان را متهم به وقت‌کشی و خریدن زمان می‌کند.

وی افزود: «در سه ماه اول، گفتگوهای فشرده‌ای انجام شد؛ اما بخش عمده‌ آن مسائل ارزشی ما بود. در سه ماه بعدی که از ۵ جنوری آغاز شد و تا اکنون ادامه دارد، بحث جدی‌ای انجام نشد و طرف مقابل بیشتر در تلاش وقت‌کشی و خریدن زمان بود.»

نادری بیان داشت: روند صلح نیاز به صبر و دقت دارد و مساله ارزش‌های ۱۹ ساله و رسیدگی به قربانیان جنگ و التیام جامعه و همچنین بحث عدالت نیازمند دقت بیشتر است.

به گفته وی، با سرعت و بی‌دقتی نمی‌توان صلح پایدار را تامین کرد و با تاخیر نیز نمی‌توان از خونریزی در کشور جلوگیری کرد.

وی افزود: «چند مجلس طولانی‌ وجود داشته و دلیل این‌که برخی از اعضای هیات گفتگو کننده اینجا هستند این است که بحث‌ها به گونه‌ معنادار آغاز نشده است. موقف ما این است که به جز دو اصل در قانون اساسی که ارزش‌های مردم و انتخابات است، سایر موارد می‌تواند تعدیل شود.»

این در حالی است که از آغاز دور دوم گفتگوهای صلح میان نمایندگان دولت و گروه طالبان نزدیک به دو ماه می‌گذرد اما هنوز روی موارد جدی صلح میان آنها بحث و گفتگو نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟