ناتو: در افغانستان به اهداف خود رسیدیم

  • انتشار: ۱۰ قوس ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 124645

سازمان پیمان اتلانتیک شمالی(ناتو) می‌گوید که این سازمان در افغانستان به اهداف خود از جمله جلوگیری از حملات تروریستی بر متحدان ناتو و تضعیف سازمان‌های تروریستی دست یافته‌است. این در حالی است که فعالیت دوباره داعش و القاعده در افغانستان، همچنان از نگرانی‌های عمده قدرت‌های غربی پس از تسلط طالبان محسوب می‌شود.

ینس استولتنبرگ؛ دبیر کل ناتو در یک کنفرانس خبری در پایان روز اول نشست وزرای خارجه کشورهای عضو این سازمان در شهر ریگا، پایتخت لاتویا گفت که در این نشست روی درس‌های آموخته‌شده از ماموریت نظامی ۲۰ ساله ناتو در افغانستان تمرکز شده‌است.

او تصریح کرد که یکی از دستاوردهای ما در ۲۰ سال گذشته جلوگیری از هرگونه حملات تروریستی بر متحدان ناتو از افغانستان بوده و تضعیف سازمان‌های تروریستی بین‌المللی و جلوگیری از تبدیل شدن دوباره افغانستان به یک پناهگاه امن تروریسم بین‌المللی نیز از دستاوردهای دیگر این سازمان در افغانستان بوده‌است.

نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو روز سه‌شنبه آغاز شد و امروز نیز ادامه می‌یابد که اوضاع افغانستان از محورهای این نشست است.

کشورهای عضو ناتو می‌خواهند ارزیابی مشترکی از ماموریت ۲۰ ساله ناتو در افغانستان انجام دهند.

این در حالی است که سازمان‌های امنیتی امریکا درباره خطر حمله از خاک افغانستان علیه ایالات متحده یا منافع آن، ظرف شش ماه آینده، هشدار داده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟