ناتو: داعش در افغانستان سرکوب شدن است

  • انتشار: ۲۲ حوت ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 12647

ژنرال ویلسون شوفنر سخنگوی حمایت قاطع ناتو در افغانستان گفته است که گروه تروریستی داعش در افغانستان به شدت سرکوب شده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جمهور، ژنرال شوفنر در یک نشست خبری در واشنگتن گفته است که گروه داعش فقط در حال حاضر در یک ولسوالی فعال دارد و تعداد آنان نیز محدود می باشد.

وی بیان داشته است که بیشتر اعضای گروه تروریستی داعش را جنگجویان پیشین طالبان پاکستانی تشکیل می دهد که به این گروه تروریستی پیوسته است.

سخنگوی حمایت قاطع ناتو در افغانستان تاکید کرده است که بسیاری از جنگجویان طالبان پاکستانی که در نتیجه عملیاتی که علیه شورشیان در پاکستان راه اندازی شد، به افغانستان پناه آورده و به داعش پیوسته اند.

ژنرال شوفنر خاطر نشان ساخته است که تشدید عملیات نیروهای افغان بر مواضع داعش از یک سو و خشونت های انجام شده از سوی گروه داعش در ننگرهار از طرف دیگر باعث تضعیف این گروه شده است.

وی بیان داشته است؛ با وجود آن که گروه داعش در افغانستان تضعیف شده اما نباید این گروه تروریستی را به عنوان یک تهدید جدی در افغانستان نادیده گرفت.

گفتنی است که در سال جاری نیروهای امنیتی افغان با حمایت هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی بارها مواضع داعش را در ولایت ننگرهار هدف قرار داده و تلفات سنگینی به آنان وارد کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟