ناامنی هرات، ماموریت جدید طالبان

  • انتشار: ۷ سرطان ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 6789
طالبان

مقامات امنیتی در ولایت هرات گفته اند که یک تن از فرماندهان گروه طالبان در هرات تمامی مسوولیت ناامنی های این شهر را از سوی آن گروه بر عهده گرفته است.

آنان گفته اند که این فرد به همراه ۷ عضو دیگر خود در صدد آن است تا امنیت ولایت هرات را دچار مشکل کند و اکنون پولیس این ولایت بدنبال بازداشت این افراد است.

به گزارش خبرگزرای اطلس به نقل از جمهور، مجید روزی فرمانده ی پولیس ولایت هرات صبح امروز در یک نشست خبری گفت که یک تن از بزرگ ترین افراد وابسته به گروه طالبان، مسوولیت تمامی ناامنی های این ولایت را از نزد آن گروه بر عهده گرفته است.

آقای روزی گفت: اکنون پولیس بدنبال شناسایی و بازداشت این فرد و دیگر اعضای آن گروه اقدام کرده و در تلاش جلوگیری از فعالیت آنان است.

او تاکید کرد: این باند شامل ۸ تن می باشند و روز گذشته یک تن از افراد این گروه توسط پولیس هرات دستگیر شده که آنان در تلاش دریافت اسناد دقیق بخاطر بازداشت دیگر افراد این گروه می باشند.

همچنین فرمانده ی پولیس هرات گفت: بر اساس اطلاعاتی که به دست شان رسیده، والی نام نهاد گروه طالبان در هرات، از سوی سران آن گروه با اخطارهای جدی مواجه شده است.

او می گوید که سران گروه طالبان از عملکرد والی نام نهادشان انتقاد کرده و گفته اند که هرات باید در اوج ناامنی ها باشد.

فرمانده ی پولیس از مردم هرات خواسته تا در کنار نیروهای امنیتی شان اجازه ی تحرک برای مخالفان مسلح دولت را ندهند.

او می گوید: اکنون تمامی قوای امنیتی در هرات آماده باش برای جلوگیری از هرگونه تحرکات آنان قرار دارند و ولسوالی های هرات در اولویت قرار دارد.

تاکنون این ادعای فرمانده ی پولیس هرات از سوی گروه طالبان تایید و یا رد نشده است.

لازم به ذکر است که پس از گذشت ماه ها، در جریان چند روز گذشته یک بار دیگر ترور نظامیان و دیگر افراد در ولایت هرات آغاز شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟