نائورو؛ کشوری برای چاق ها

  • انتشار: ۱۲ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 111513

سفر به کشور نائورو بدون شک می تواند جالب باشد. در این کشور ده هزار نفری افراد چاق زیادی زندگی می کنند که در نگاه اول شما را شگفت زده می سازد.

نائورو کشوری برای چاق ها
نائورو کشوری برای چاق ها

روزگاری نائورو به کشور ثروتمندان مشهور بود اما طی کمتر از سه دهه به یکی از فقیرترین کشورهای دنیا تبدیل شد.

برای آشنایی بیشتر با کشور نائورو با ما در خواندن این مطلب همراه باشید:

نائورو کجاست؟

نائورو کشور کوچکی ست که بین استرالیا، هاوایی و اقیانوس آرام واقع شده است. جمعیت این کشور جزیره ای را ده هزار  نفر برآورد کرده اند.

زبان رایج در این کشور انگلیسی و نائورویی می باشد. در سال ۱۹۶۸ مردم این کشور پس از سال ها جنگ توانستند استقلال خود را به دست آورند. نائورو کوچک ترین کشور با نظام جمهوری در دنیا می باشد.

پول رایج این کشور دلار استرالیاست. این کشور با مساحت بیست و یک کیلومتر مربع بعد از واتیکان کم جمعیت ترین کشور جهان به حساب می آید.

نائورو، کشور چاق ها

کشور نائورو که با نام جزیره دلپذیر نیز شناخته می شود مردمی دارد که با مشکل چاقی روبروست و تاکنون نتوانسته اند برای این مشکل راه حلی پیدا کنند.

نائورو کشوری برای چاق ها
نائورو کشوری برای چاق ها

بیش از ۹۴ درصد جمعیت ده میلیون نفری این کشور جزیره ای اضافه وزن دارند. نوزادانی که در این کشور به دنیا می آیند به طور متوسط پنج کیلوگرم وزن دارند.

وزن متوسط آقایان در این کشور به ۱۵۰ کیلوگرم می رسد. یکی از علت های چاقی مردم این کشور دریافت پول از دولت به صورت ماهیانه می باشد و همین امر باعث شده تحرکی و تلاشی از خود نشان ندهند و روز به روز چاق و چاق تر شوند.

زندگی راحت در کنار سبک زندگی منحصر به فرد و نیز خوراکی های چاق کننده به چاقی شهروندان این کشور کمک کرده است. شهروندان این کشور برای انجام کارهای روزمره کمترین تحرک را از خود نشان می دهند.

نائورو را باید کشور بهائیان دنیا به حساب آورد. بیش از ده درصد جمعیت این کشور را پیروان آئیین بهائیت تشکیل می دهند. بیشتر مردم این کشور مسیحی هستند و مسلمانان ۲٫۳ درصد جمعیت نائورو را تشکیل می دهند. بودائی ها نیز نه درصد جمعیت نائورو را به خود اختصاص داده اند.

نائورو به یک باره فقیر شد!

اینکه کشور ثروتمندی مثل نائورو طی سه دهه به یکباره به یکی از فقیرترین کشورهای جهان تبدیل شد همگان را متعجب ساخته است.

معادن سنگ فسفات و دیگر ذخایر زیر زمینی در این کشور جزیره ای باعث سرمایه دار شدن مردمان نائورو شده بود. سنگ فسفات نائورو که با کیفیت ترین و خالص ترین سنگ فسفات جهان به شمار می رود در سال ۱۹۷۵ در حدود ۲٫۵ میلیارد دلار فروخته شد.

فروش معادن این سنگ نائورو را به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل نمود. در این دوران بسیاری از خدمات به صورت رایگان ارائه می شد و مالیات ها لغو گردید.

با گذشت زمان که معادن سنگ فسفات این کشور روبه تمام شدن گذاشت فقر نیز سراغ مردم نائورو آمد. از سویی هم این کشور به مرکز پولشویی دنیا تبدیل شد و روسیه در این میان نقش اصلی را بازی می کرد.

برآورد شده حدود ۷ میلیارد دلار در این کشور کوچک پولشویی شده است.

نائورو کشوری برای چاق ها
نائورو کشوری برای چاق ها

تفریحات آبی و جاذبه های آبی نائورو

نائورو سرزمینی ناشناخته برای بسیاری از گردشگران می باشد. این کشور سه هزار سال قدمت دارد و از صخره های زیبا و آب های درخشان لذت می برد.

افرادی که به ماجراجویی علاقه دارند می توانند به این کشور سفر کنند و از تفریحات آبی و دیگر جاذبه های طبیعی بهره کافی را ببرند. آب و هوای نائورو در تمام فصول سال گرم و مرطوب است چون نزدیک خط استوا در اقیانوس آرام واقع شده است.

باران های ثابت در این کشور می بارد. زمین این کشور از ماسه و صخره های مرجانی تشکیل شده و در بیشتر مناطق عمق زیادی ندارد. پرباران ترین دوره در این کشور از ماه دسامبر تا فوریه می باشد که حداکثر ۲۵۰ میلی متر باران یا بیشتر در یک ماه می بارد.

دوره از ماه می تا ماه نوامبر یک دوره خشک است که در آن ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلی متر در ماه باران خواهد بارید. البته میزان باران در نائورو از یک سال تا سال دیگر متفاوت است.

باران در این کشور بیشتر با رعد و برق شدید همراه است اما زمان ان کوتاه می باشد. نائورو را باید سرزمین خورشید درخشان نامید.

غذاهای غربی جایگزین غذاهای ارگانیک

مردم نائورو یک تغییر ناخواسته و منفی را تجربه کردند. زمانیکه این کشور به دلیل استخراج سنگ معدن فسفات و صادرات آن یک کشور ثروتمند بود مردمش بیشتر غذهای ارگانیک مصرف می کردند و سالم و نیرومند بودند.

ماهی، میوه تازه، نارگیل و سبزیجات ریشه ای جزء اصلی رژیم غذایی نائورویی ها بود. به مرور زمان غذاهای غربی به این کشور جزیره ای وارد شد و مردم نیز با استقبال از این نوع غذاها روز به روز چاق تر و چاق تر شدند.

علت ورود غذهای غربی نیز پول زیادی بود که از محل فروش سنگ فسفات به دست مردم می رسید.

رستورانت های زیبا

همان طور که گفته شد سبک زندگی و رژیم غذایی مردم نائورو با اتمام سنگ معدن فسفات و واردات غذاهای غربی امروزه عوض شده است اما گردشگران در این کشور می توانند از رستورانت هایی دیدن کنند که انواع غذاهای بین المللی را سرو می کنند.

ماهی و گوشت گاو جزء غذاهای تازه در این کشور محسوب می شود. چینی های زیادی در رستورانت های نائورو کار می کنند و حتی غذاهای عربی نیز در رستورانت ها یافت می گردد.

ماهی کبابی و سرخ شده، سیب زمینی سرخ شده، انواع غذاهای سرخ شده دیگر، پیتزا، همبرگر، غذای چینی و برنج سرخ شده و فقدان سبزی در وعده های غذایی مردم این کشور سبب چاقی و اضافه وزن مفرط شده است.


به هر صورت اگر در کشور محل زندگی تان شما را فردی چاق صدا می زنند بهتر است به نائورو بروید و از لاغری خود لذت ببرید.