با میوه‌های آبرسان به پوست آشنا شوید

  • انتشار: ۱ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 75121

آشنایی با میوه‌های آبرسان به ویژه در اوضاع اقتصادی کنونی که گرانی میوه‌ها و سبزیجات حلق‌ها را نیز مانند پوست خشک کرده، برای هر شهروندی که هنوز به دنبال زیبایی پوست خود و به تأخیر انداختن پیری زودرس می‌باشد، به نوعی  حیاتی به نظر می‌رسد.

به طور طبیعی هر فرد در یک شبانه روز باید هشت لیوان آب بنوشد تا نیاز بدن به آب کافی رفع گردد؛ نوشیدن آب بیشتر در فصل گرمی مثل تابستان حتی بیش‌تر احساس می‌شود. رفع تشنگی بدن تنها از طریق نوشیدن آب صورت نمی‌گیرد بلکه برخی از میوه‌ها و سبزیجات حاوی کالری کم که به میوه‌های آبرسان معروف‌ هستند نیز می‌توانند به تأمین آب بدن شما کمک کنند.

 خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که بیشتر ما با آن درگیر هستیم؛ افراد برای رفع خشکی پوست خود به انواع و اقسام لوسیون‌ها و مرطوب کننده‌های مصنوعی موجود در داروخانه‌ها روی می‌آورند در حالیکه اگر با شیوه‌های طبیعی و خانگی مربوط نگه‌داشتن پوست خود آشنا شوند، نه‌تها پول کمتری می‌دهند که می‌توانند سالهای سال جوان بمانند.

اهمیت میوه‌های آبرسان برای افراد به ویژه از سن سی سالگی به بعد بیشتر و بیشتر می‌شود، با بالا رفتن سن، آب موجود در سلول‌های پوستی نیز کاهش یافته پوست خشک و شکننده می‌گردد و چین و چروک‌های به وجود آمده انسان را پیر و حتی پیرتر از سن واقعی‌ش نشان می‌دهد.

برای جوان‌سازی پوست و خلاص شدن از چین و چروک با ما در این مطلب همراه شوید؛ روزانه هشت لیوان آب بنوشید، تغذیه سالم داشته باشید و البته میوه‌های آبرسان و سبزیجات کافی را از دست ندهید!

میوه های آبرسان

میوه‌های آبرسان ارزان اما مفید

براساس اطلاعات علمی موجود، حداقل ۹۰ درصد وزن میوه‌های آبرسان از آب تشکیل شده و در صورتیکه این میوه‌ها به صورت منظم و به مقدار کافی مصرف شوند، پوست شما با طراوت و شاداب خواهد ماند. خـیار ۹۶، گوجـه ۹۴، آنانـاس ۸۷، کدو سبز ۹۵، هنـــدوانه ۹۲ و توت  فرنگی نیز ۹۲ درصد در ترکیب خود آب دارند.

خیار

خیار یکی از میوه‌های آبرسان خوب برای بدن به شمار می‌رود، این میوه تابستانی علی‌رغم خاصیت‌های ویژه‌ای که دارد و به وفور در بازار یافت می‌شود همواره مورد بی‌مهری مصرف کنندگان قرار گرفته‌است. خیار در مقایسه با سایر مواد غذایی جامد بیشترین آب را در ترکیب خود دارد. خیار را معمولا به صورت قطعه قطعه  کوچک در سالاد استفاده می‌کنند اما اگر به دنبال قدرت مرطوب کنندگی این میوه هستید سعی کنید آن را با ماست کم چرب، نعناع و سوپ خیار مصرف نمایید. سوپ خیار در هر فصل از سال با طراوت و خوشمزه است.  

هندوانه

هندوانه یکی دیگر از میوه‌های آبرسان می‌باشد؛ بیش از نود و یک درصد این میوه از آب تشکیل شده‌است. هندوانه همین طور حاوی لیکوبن و یک آنتی اکسیدان ضد سرطان  می‌باشد که معمولا در میوه‌های قرمز یافت می‌شود. هندوانه در مقایسه با گوجه فرنگی حاوی لیکوبن بیشتری‌ست. درهر قاچ گوه‌ای از هندوانه در حدود ۱۲ میلی‌گرم لیکوبن وجود دارد در حالیکه در هر گوجه فرنگی این مقدار  تنها ۳ میلی‌گرم می‌باشد.

میوه های آبرسان

توت فرنگی

توت فرنگی هم در لیست میوه‌های آبرسان به بدن و پوست قرار دارد. انوع مختلف توت فرنگی داری غذای مناسبی برای هیدراتاسیون به شمار می‌روند. در میان گونه‌های مختلف توب فرنگی، آب توت فرنگی قرمز از همه بهتر است. تمشک و زعال اخته هر دو حدود ۸۵ درصد آب در ترکیب خود دارند در حالیکه تمشک به تنهایی نزدیک ۸۳ درصد آب در خود دارد.

گریپ فروت

گریپ فروت، یکی دیگر از میوه‌های آبرسان می‌باشد. این میوه آب‌دار از گروه مرکبات تند می‌باشد. براساس تحقیقات انجام شده، مصرف این میوه نه تنها سبب رفع خشکی پوست که موجب کاهش کلسترول و کوچک شدن دور کمر می‌شود.

طالبی

طالبی از دیگر انواع میوه‌های آبرسان می‌باشد. این میوه در حدود ۹۳ درصد آب در ترکیب خود دارد. این خربزه کوچک علاوه بر رفع آب مورد نیاز بدن حاوی مقداری کالری نیز هست. مصرف یک چهارم از یک طالبی در روز می‌تواند پوست شما را جوان نگه‌دارد.

هویج

از گروه میوه‌های آبرسان و سبزیجات حاوی آب بالا هویج را فراموش نکنید. هویج در حدود ۹۵ درصد آب در ترکیب خود دارد. هویج یک گیاه ریشه‌ای سرشار از ویتامین نیز می‌باشد. هویج در رنگ‌های مختلفی چون نارنجی، زرد، قرمز و بنفش یافت می‌شود. خوبی این سبزی این است که می‌توان آن را به صورت خام یا پخته مصرف کرد. هویج‌های کوچک بیشتر از نوع بزرگ آن آب در خود ذخیره دارد. با مصرف مقدار کافی هویج در روز نه‌تنها نیاز به ویتامین A بدن خود را رفع کنید که پوست خود را نیز جوان نگه‌دارید.

میوه ستاره

این عضو گروه میوه‌های آبرسان در ترکیب خود در حدود ۹۲ درصد آب دارد؛ میوه ستاره از خانواده میوه‌های گرمسیری است که به آن کارامبولا نیز گفته‌ می‌شود. میوه ستاره در گونه‌های شیرین و ترش و بافت آب‌دار شبیه به آناناس یافت می‌شود. ای این میوه می‌توانید به عنوان چاشنی در غذا یا سالاد میوه استفاده کنید. این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها به ویژه ای اپیکاتچین می‌باشد. افراد مبتلا به مشکلات کلیوی به دلیل سطح بالای اسید اگزالیک نباید از میوه ستاره استفاده کنند.

اینک که با ما همراه و با میوه‌های آبرسان آشنا شدید، شک  ندارم که در برنامه غذایی خود از یکی از انوع آنها را استفاده خواهید کرد؛ راهی آسان و ارزان برای عقب انداختن پیری زودرس. بدون شک استفاده از این میوه‌ها و سبزیجات در مقایسه با لوسیون‌های مصنوعی برای حفظ رطوبت پوست هم ارزان هستند و هم عواقب جانبی به همراه ندارند. در کنار میوه‌و سبزیجات نام برده شده به عنوان میوه‌های آبرسان استفاده از «گوجه فرنگی، اسفناج، کاهو، کل بروکلی،‌گل کلم، فلفل سبز، تربچه و کرفس» را نیز فراموش نکنید.

به یاد داشته باشید که علاوه بر مصرف مستقیم این میوه‌ها و سبزیجات، می‌توانید از ماسک برخی از آنها نیز بر روی پوست بدن خود استفاده کنید و با آبرسانی به سلول‌های پوست چین و چروک ایجاد شده را به مرور زمان از بین ببرید!