میمون‌ها در هند نمونه‌های خون بیماران کرونایی را ربودند/ نگرانی ها از گسترش این ویروس توسط میمون‌ها + ویدیو

  • انتشار: ۱۰ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 86939

به نقل از گاردین، مقامات هندی اعلام کردند که گروهی از میمون‌ها در شهر «میروت» واقع در ایالت اوتار پرادش با حمله به یک کادر پزشکی، نمونه‌های خون افرادی که جواب آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بوده است را به سرقت بردند.

رسانه‌های هند روز جمعه گزارش دادند این اتفاق زمانی اتفاق افتاد که یک کارمند دانشگاه پزشکی شهر میروت، در حال انتقال نمونه‌های خون بیماران کرونایی به آزمایشگاه بود.

دکتر اس کی گارگ یک مقام ارشد دانشگاه پزشکی میروت گفت: میمون‌ها نمونه خون ۴ بیمار کرونایی را ربوده و از محوطه دانشگاه متواری شده‌اند. ما مجبور شدیم دوباره از این افراد نمونه خون بگیریم.

پولیس شهر میروت اعلام کرده است که نشانه‌ای از پاره شدن کیسه‌های خون توسط میمون‌ها وجود ندارد، اما ساکنین محلی در اطراف این دانشگاه اکنون نگران گسترش ویروس کرونا توسط میمون‌ها هستند.

دکتر گارگ توضیح داد: مشخص نیست که میمون‌ها می‌توانند به ویروس کرونا آلوده شوند یا نه. همچنین تماس آن‌ها با نمونه خون‌های مفقود شده ثابت نشده است.

به گزارش اسپوتنیک؛ دانشمندان معتقدند که ویروس کرونا ابتدا از حیوانات به انسان منتقل شده است. این ویروس ابتدا در یک بازار حیوانات در شهر ووهان چین شناسایی شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟