میدان هوایی موصل عراق از کنترول داعش خارج شد

  • انتشار: ۵ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 18603

ارتش عراق امروز (پنجشنبه) عملیات آزادسازی میدان هوایی موصل را آغاز کردند و لحظاتی پیش موفق شدند کنترول کامل این میدان هوایی را در دست گیرند.

نیروهای ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای پولیس فدرال اوایل روز پنجشنبه عملیات آزادسازی میدان هوایی موصل را آغاز کردند و بعد از چاشت امروز (پنجشنبه) موفق شدند کنترول کامل این میدان هوایی را در دست گیرند.

پیش از این منابع نظامی عراق گزارش دادند که نیروهای عراق وارد میدان هوایی موصل شده و درگیری آنها باتروریست‌های داعش شدت گرفته است.

میدان هوایی موصل یکی از اصلی‌ترین مواضع گروه تروریستی داعش در داخل شهر موصل محسوب می‌شود که در صورت بازپس‌گیری آن به وسیله نیروهای عراقی، احتمال آزاد شدن کامل جنوب موصل و سقوط داعش در محور جنوبی این شهر در آینده نزدیک بسیار زیاد است.

السومریه گزارش داد که نیروهای ضد تروریسم ارتش و نیز نیروهای پولیس فدرال اوایل روز پنجشنبه عملیات خود برای باز پس گیری میدان هوایی موصل و نیز اردوگاه «الغزلانی» و مناطق اطراف آن از اشغال تروریست‌های داعش را آغاز کردند.

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق روز یکشنبه دستور آغاز عملیات آزادسازی غرب موصل را صادر کرد و ساعاتی پس از این دستور مقامات ارتش اعلام کردند که در مناطق جنوب و نیز غرب موصل، نیروهای ارتش موفق شدند چندین روستا را از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کنند.

حیدرالعبادی در تاریخ 17 اکتبر سال 2016 دستور آغاز عملیات آزادسازی موصل را صادر کرد و گروه‌های مختلف در این عملیات، ارتش عراق را پشتیبانی می‌کنند.

پیش از این و در ماه ژانویه نیز ارتش عراق موفق شد شرق موصل را به طور کامل از اشغال تروریست‌های داعش آزاد کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟