میانجیگری علمای پاکستان، میان دولت افغانستان و طالبان

  • انتشار: ۱۱ میزان ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 48307

به گزارش خبرگزاری اطلس، شورای عالی صلح اعلام کرد هیاتی از علمای افغانستان که برای گفتگو با علمای پاکستانی عازم اسلام آباد شده اند، علاوه بر دیدار با علمای پاکستان، با تعدادی از رهبران مذهبی و سیاسی این کشور نیز درباره حمایت از پروسه صلح افغانستان گفتگو نمودند.

شورای عالی صلح گزارش داد طرف های پاکستانی از اجماع ایجاد شده علمای افغانستان و جهان برای صلح افغانستان تمجید کرده و به هیات علمای افغان وعده سپردند تا برای تسریع بخشیدن پروسه صلح همکاری و وساطت نمایند.

علمای پاکستانی همچنین به هیات علمای افغانستان اعلام نمودند که هرچه زودتر با هم مشورت نموده و وساطت میان تحریک طالبان و دولت افغانستان را بررسی می کنند.

مولوی سمیع الحق، رئیس جماعت علمای اسلام پاکستان و معروف به پدر معنوی طالبان نیز در دیدار با هیات علمای افغانستان وعده سپرد تا در پروسه صلح با شورای سرتاسری علمای افغانستان و شورای عالی صلح همکاری نماید. وی افزود که برای آوردن صلح در افغانستان از هیچ نوع سعی و تلاشی دریغ نخواهد کرد.

رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان در این دیدار تاکید کرد که بحران افغانستان موضوعی بین‌المللی است و آمریکا و دیگر قدرت‌های بین‌المللی اجازه تحقق این موضوع را نمی‌دهند.

سمیع‌الحق به این هیات گفت: پیشنهاد می‌کنم برخی علمای دین و نمایندگان افغان و پاکستانی بدون دخالت آمریکا باید با مخالفان دولت افغانستان دیدار و گفتگو کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟