مک کین: ترامپ هیچ برنامه ای برای ختم بن بست جنگ در افغانستان ندارد

  • انتشار: ۱۲ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 28084

جان مک کین سناتور سرشناس جمهوری خواه آمریکا با انتشار بیانیه ای از «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، انتقاد کرد و گفت که وی برای پایان دادن به بن بست وضعیت موجود افغانستان، برنامه ای ندارد.

مک کین در بیانیه خود به ترامپ هشدار داده است که هرچه زودتر برنامه ای مدون را برای افغانستان تدوین کند، در غیر این صورت، خود برنامه ای تنظیم شده را برای این کشور ارائه و آن را اجرا خواهد کرد.

وی در این بیانیه افزوده است که بیش از شش ماه از روی کار آمدن دونالد ترامپ می ‌گذرد، اما هنوز هیچ راهبردی برای دستیابی به موفقیت در افغانستان ارائه نشده است.

وی افزوده است تا زمانی که مجلس سنا، سند مجوز دفاع ملی را در ماه سپتامبر مورد بررسی و تصویب قرار دهد، من پیشنهاد یک اصلاحیه براساس توصیه برخی از رهبران نظامی آمریکا ارائه خواهم کرد که این اصلاحیه راهبردی، منافع ملی امریکا را در افغانستان تامین خواهد کرد.

مک‌ کین پیشتر از وزارت دفاع آمریکا نیز خواسته بود که راهبرد این کشور را در قبال افغانستان، تکمیل کند.

دولت ترامپ اعلام کرده است که تاکنون راهبرد واشنگتن در این زمینه تکمیل نشده است.

پس از تاخیر در اعزام 4 هزار نیروی نظامی تازه نفس امریکا به افغانستان و رد طرح تامین بودجه خرید یونیفورم نظامیان افغان در مجلس سنا، برخی رسانه های خارجی گزارش دادند که امریکا سرگرم بررسی خروج از افغانستان است.

اداره بازرسی ویژه امریکا در امور افغانستان، «سیگار» نیز در تازه ترین گزارش خود که روز سه شنبه منتشر شد گفت که واشنگتن در 15 سال گذشته 714 میلیارد دالر برای افغانستان هزینه کرده است و به دلیل فساد نهادینه شده در این کشور در واقع بخش زیادی از این هزینه ها را دور ریخته و طالبان نیز قدرتمندتر شده است.

با این وجود، مقام های امریکائی در گفت و گوهای خود با رئیس جمهوری و رئیس اجرائی دولت افغانستان، همواره تصریح کرده اند که در کنار مردم افغانستان باقی خواهند ماند و به حمایت از این کشور ادامه می دهند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟