مونولیت های کشف شده و سرانجامشان

  • انتشار: ۲۰ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 101805

مونولیت ها ستون‌های فلزی مرموزی هستند که در سراسر دنیا، شهرت یافته اند حالا این که مونولیت چیست و ماجرای کشف این ستون ‌های مرموز چه ربطی به هم دارند چیزی است که در این نوشته می خوانیم.

مونولیت های کشف شده و سرانجامشان
مونولیت های کشف شده و سرانجامشان

اولین مونولیت دیده شده در جهان، در بیابان‌های جنوب شرقی یوتای آمریکا پیدا شد. این اتفاق باعث بروز سر و صداهای زیادی شد و موجب شد تا بسیاری از مخاطبان برای اولین بار با واژه ی مونولیت آشنا شوند.

در ادامه این نوشته ماجرای ظاهر شدن یک دفعه ای و ناپدید شدن مونولیت‌ های مرموز و ناشناخته در سراسر جهان را بررسی خواهیم کرد.

بعد از این که ستون های فلزی با نام مونولیت که در یوتا دیده و کشف شد، در ایالات کالیفرنیا و نوادای آمریکا ستون‌ های دیگری ظاهر شدند.

بعد از آن سازه هایی شبیه به همان قبلی ها در کشور رومانی هم دیده شد و در نزدیکی یکی از سواحل بریتانیا، مونولیت دیگری ظاهر شد.

جالب است بدانید که هیچ گونه اطلاع قبلی و یا هشدار و خبری در خصوص پیدا شدن یا غیب شدن این سازه های فلزی وجود ندارد و خبرهای مربوط به این ظاهر شدن ها و ناپدیدن گشتن ها به شکل ناگهانی و یک دفعه ای انتشار می یابند.

کشف مونولیت در ایران

چند وقت پیش خبرهایی حاکی از این که یک مونولیت در جاجرود پیدا شده است سر و صدای زیادی به پا کرد و این طور به نظر رسید که این ستون ‌های مرموز فلزی به ایران هم راه یافته اند.

داستان این مونولیت های فلزی و عجیب باعث شد نظریه های بسیاری زبان به زبان بچرخد و در بسیاری از این تئوری ها این ستون ها را به موجودات فضایی نسبت می دادند.

بر اساس دیکشنری کالینز، واژه ی مونولیت به یک تکه سنگ بسیار بزرگ و مرتفع معنا شده است که در زمان ‌های دور، در مکانی مشخص واقع شده است.

یکی از معروف ترین مونولیت ها که به صورت یک مجموعه هستند، بنای تاریخی استون هنج (Stonehenge) در بریتانیا می باشد و نمونه‌ های دیگری از این پدیده در سراسر جهان وجود دارد.

همان‌طور که پیش تر گفته شد، اولین مونولیت و یا ستون فلزی مرموز در ایالت یوتای آمریکا کشف شد، این سازه زمانی که گروهی از پژوهشگران سوار بر یک هلیکوپتر مشغول سرشماری گوسفند های وحشی بیابان های جنوب شرقی ایالت یوتا آمریکا بودند، کشف شد.

این محققان پس از این که این سازه فلزی را مشاهده کردند، به زمین نشستند و به ضبط تصاویر و ویدیوهایی از آن پرداختند.

مونولیت های کشف شده و سرانجامشان
مونولیت های کشف شده و سرانجامشان

در حالی که تئوری های مختلفی در خصوص ساخت و کار گذاشتن این ستون در بیابان ‌های ایالات متحده مطرح می‌شد، در ۲۷ نوامبر خبری منتشر شد مبنی بر این که آن ستون فلزی که در ایالت یوتا به طور ناگهانی ظاهر شده بود همان طور ناگهانی ناپدید شده است.

و دقیقاً بعد از ناپدید شدن این سازه فلزی یک مونولیت شبیه به آن با طول سه متر و به شکل مثلث، در کشور رومانی دیده شد.

طولی نکشید که یک سازه دیگر از سری سازه های فلزی یا همان مونولیت‌ ها در جنوب ایالت کالیفرنیای آمریکا، بر بلندای یک مسیر کوهستانی کشف شد و همان ‌طور که ممکن است در تصور خیلی ها باشد، در مدتی نه چندان طولانی خبر رسید که ستون مورد نظر هم دیگر در مکان اولیه اش نیست.

بعد از این اتفاقات ستون فلزی مرموز بعدی در جزیره وایت واقع در جنوب انگلستان کشف شد و دوباره اخبار این ماجرا بر سر زبان ها افتاد.

فهرستی از زمان ‌بندی مشاهده مونولیت ‌های مختلف در جهان وجود دارد که نشان می دهد این ستون های فلزی به جزیره وایت ختم نمی‌شود.

علاوه بر این مونولیت، کشف شده که ستون‌ های دیگری نیز در ایالت نوادا آمریکا و کشورهایی مانند هلند و کلمبیا ظاهر شده‌اند و همین طور، عده‌ای برای جلب ‌توجه و سوء استفاده های تبلیغاتی، ستون‌های شبیه به آن را را می ساختند و در نزدیکی محل زندگی شان قرار دارند.

با وجود این که تا به امروز این سازه های فلزی به موجودات فضایی، هنرمندان ناشناس، گروه‌های رادیکال و افراد و سازمان‌های مختلف ارتباط داده شده‌اند، گروهی ناشناس با عنوان “مشهورترین هنرمند جهان” خود را به عنوان سازنده ستون ‌های ظاهر شده در ایالت های یوتا و کالیفرنیا معرفی کرده است و سه سازه شبیه به آنها را در وب سایت شان با قیمت ۴۵ هزار دلار برای فروش گذاشته اند.

مونولیت های ادامه دار

زمانی که در خصوص داستان سازه ی فلزی جزیره وایت از گروه مشهورترین هنرمند جهان سوال شد، آنها گفتند که ستون‌ های مرموز دیگر از کنترل آن ‌ها خارج شده است.

آنها همچنین گفتند که همه ی  این مثلا آدم فضایی‌ها که در نقاط مختلف زمین زندگی می ‌کنند، بدون این که با سازه های اولیه ارتباطی داشته باشند مونولیت های خود را در مکان های دور افتاده قرار می دهند.

برای دزیده شدن این سازه های در آمریکا، یک عکاس شهادت داده است که در آن زمان در محل بوده و مشاهده کرده است که چهار مرد به شکل ناشناس این مونولیت را در خودرو خود قرار دادند.

بعد از این ماجرا یک سازه دیگر در ال پاسو تگزاس آمریکا کشف شد که این بار، تصاویر و ویدیوهایی از کسانی که آن را به سرقت بردند در شبکه های اجتماعی پخش شد.

ماجرای مونولیت جاجرود

پیدا شدن یک سازه فلزی در جاجرود موجب شد که به قولی پای ایران نیز به ماجرای ظهور و ناپدید شدن مونولیت های مرموز باز شود.

البته تا کنون خبری از غیب شدن این سازه در دست نیست، اما به احتمال زیاد که سرنوشت این مونولیت هم مثل سازه های دیگر، ناپدید شدن باشد.

مونولیت های کشف شده و سرانجامشان
مونولیت های کشف شده و سرانجامشان

در خصوص مونولیت جاجرود، ماجرا از این قرار است که، دکتر کمالی فر با توجه به خرافه ‌هایی که در خصوص مونولیت ‌ها رایج شده بود، با نشر خبر‌هایی در مورد ۸ مونولیت پیشین و این که بعضی ها آن را به موجودات فضایی نسبت می‌دادند، در صورتی که اهدافی مانند برندینگ مکانی در پشت پرده این اتفاقات در سراسر جهان وجود داشت. تصمیم گرفت، با نصب این مونولیت و شفاف سازی بعدی، کمکی به خرافات ستیزی و ابهام زدایی کرده باشد.