مونته نگرو 40 نظامی به افغانستان اعزام می کند

  • انتشار: ۱۴ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 36527

مقام های کشور مونته نگرو اعلام کردند که 40 نظامی برای پیوستن به نیروهای حمایت قاطع در افغانستان، اعزام می کند. این نیروهای وظیفه مشوره و آموزش به نظامیان افغان را بر عهده خواهد داشت.

رسانه های صربستانی  گزارش دادند؛ شورای دفاع و امنیت مونته نگرو در نشستی تصمیم گرفت که 40 نیرو به ماموریت های بین المللی در افغانستان اعزام کند.

پیشنهادهای بررسی شده در شورای دفاع و امنیت مونته نگرو که در صدر آن فیلیپ وویانوویچ رئیس جمهوری قرار دارد، برای بررسی بین نمایندگان و تصویب به مجلس این کشور ارسال خواهد شد.

در نشست شورای دفاع و امنیت مونته نگرو علاوه بر رئیس جمهوری، نخست وزیر و رئیس مجلس، وزیران دفاع و کشور و کفیل رئیس ستاد مشترک ارتش مونته نگرو نیز شرکت داشتند.

مونته نگرو از ماه مارچ سال 2010 با اعزام 39 نیرو در ماموریت ایساف در افغانستان حضور دارد. این کشور از کشورهای بالکان غربی است که در سال 2017 به عنوان بیست و نهمین عضو ناتو پذیرفته شد.

مونته نگرو کشوری کوچک در منطقه بالکان واقع در کرانه دریای آدریاتیک پس از امضای سندی در پنجم جون 2017 طی مراسمی در وزارت امور خارجه آمریکا رسما به عضویت ناتو در آمد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟