مولانا عبدالله: نتایج ابتدایی انتخابات دارای خلا و تخلفات قانونی است

  • انتشار: ۳ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2
  • شناسه مطلب: 72660

«مولانا عبدالله» عضو کمیسیون مستقل انتخابات در نامه ای به کمیسیون شکایات، نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهورری را دارای خلاها و تخلفات قانونی عنوان کرد.

عبدالله در این نامه گفته است که نتایج انتخابات ریاست جمهوری که با تأخیر بیش از دو ماه از میعاد تقویم و بر اساس فیصله ۱۱۹، ۳۰ قوس اعلام گردید، دارای خلاها، نقایص و تخلفات قانونی است.

وی افزود این نقایص و تخلفات عبارت اند از گنجانیدن آمار صدها فرم غیرقانونی، گنجانیدن آمار خارج زمان، گنجانیدن آمار محلات که باید بازشماری می شد، اما بازشماری نشد و گنجانیدن فرم هایی که صندوق های شان مفقود است؛ در جمع آرای پاک و قانونی است.

این عضو کمیسیون انتخابات تاکید کرد: از این که فیصله نامه شماره ۱۱۹ به مبنای فیصله نامه‌های شماره ۱۰۴، ۱۰۵، ۱۰۹، ۱۱۴، ۱۱۵، ۱۱۶ و ۱۱۷ ترتیب گردیده است؛ من، به حیث کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات، نظریات مخالف خود را به محتوای غیرقانونی مندرجات فیصله نامه‌های فوق با ذکر دلایل تحریر نمودم.

او در نامه اش خاطرنشان کرد نتایج ابتدایی و نهایی انتخابات ریاست جمهوری باید حاصل ماهیت حقوقی و فنی، مبتنی بر اصل امانت داری، شفافیت، بی‌طرفی و استقلالیت کمیسیون‌ها باشد؛ نه فشارهای سیاسی داخلی و خارجی.

مولانا عبدالله از کمیسیون شکایات انتخاباتی خواست با حفظ استقلالیت، بی‌طرفی و رعایت قانون انتخابات، لوایح و طرزالعمل های نافذ، در جداسازی آرای پاک از ناپاک اجراآت منصفانه و عادلانه کند، تا سلامت نظام مبتنی بر آرای پاک مردم تضمین گردد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟