موضوع کشته شدن مهاجرین در ایران را پیگیری میکنیم

  • انتشار: ۸ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 2297

وزارت خارجه افغانستان میگوید که موضوع کشته و بازداشت شدن شماری از مهاجرین افغان را در ایران و پاکستان به گونه جدی دنبال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از رادیو آزادی، وزارت خارجه افغانستان تاکید می کند که پس از روشن شدن چگونگی کشته و بازداشت شدن شماری از افغان ها در ایران و پاکستان، حکومت این کشور خاموش نخواهد ماند.

شکیب مستغنی سخنگوی این وزارت روز یکشنبه به رادیو آزادی گفت که همین حالا در مورد قتل سه افغان در ایران و بازداشت حدود چهل افغان دیگر در پاکستان بررسی ها ادامه دارد.

آقای مستغنی می گوید که این وزارت به سفارت های افغانستان در ایران و پاکستان دستور داده است تا این موضوع را به گونه جدی بررسی کنند:

«جمهوری اسلامی افغانستان بررسی هایش را در باره کشته شدن سه مهاجر افغان در شهر اصفهان ایران و 41 تن از مهاجرین دیگر که در پاکستان بازداشت شده اند، آغاز کرده است. ما به سفارت های مان در این دو کشور دستور داده ایم تا این موضوع را به گونه جدی بررسی کنند. پس از پایان بررسی های مان در این باره با حکومت پاکستان و ایران در این باره گفتگو خواهیم کرد.»

این اظهارات در حال مطرح می شود که به تازگی جسد سه مهاجر افغانی که در اصفهان ایران به قتل رسیده بودند به ولایت هرات انتقال شدند.

همچنان گزارش هایی به نشر رسید که حدود چهل تن از افغان ها در شهر پشاور ایالت خیبرپشتونخوا بازداشت شده اند.

اما وزارت خارجه افغانستان می گوید که تا حالا روشن نشده است که افراد مذکور در ایران چگونه کشته شده اند و همچنان در مورد بازداشت مهاجرین افغانی در پشاور نیز معلومات ندارد.

از سوی دیگر شماری از اعضای مشرانو جرگه کشته و بازداشت شدن شماری از مهاجرین افغان در ایران و پاکستان را نوع فشار وارد کردن از سوی این کشورها بالای افغانستان می دانند.

این بار اول نیست که شماری از مهاجرین افغانی در ایران و پاکستان کشته و یا بازداشت می شوند، پیش از این نیز ده ها تن از مهاجرین در این دو کشور لت و کوب و اعدام شده اند که با عکس العمل های جدی حکومت و مردم افغانستان رو به رو شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟