موج جدید انفجارها: دست کم 12 کشته در یک روز

  • انتشار: ۱۹ عقرب ۱۳۹۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 419

در اثر چند انفجار در نقاط مختلف افغانستان دست‎کم ۹ پلیس کشته شده‎اند.

به گزارش جام نیوز در شدیدترین انفجار در ولایت لوگر در جنوب شرق افغانستان هفت نفر از جمله شش سرباز پلیس محلی و یک غیرنظامی کشته شده اند. دین‎محمد درویش سخنگوی والی لوگر به بی بی سی گفت که سبزعلی، فرمانده پلیس محلی لوگر نیز در جمع کشته شده ها است.
آقای درویش گفت که این رویداد قبل از ظهر امروز در برابر فرماندهی پلیس ولایت لوگر زمانی اتفاق افتاد که عامل انتحاری در لباس نیروهای پلیس محلی، بمب همراه خود را در میان سربازان منفجر کرد. چهار نیروی پلیس محلی نیز در این رویداد زخمی شده‎اند. گروه طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

انفجار جلال آباد

بر اثر انفجاری دیگر در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان سه سرباز پلیس کشته و یک سرباز دیگر زخمی شده‎است.
احمد ضیا عبدالزی، سخنگوی والی ننگرهار به بی بی سی گفت که مواد انفجاری در یک سه‎چرخه کار گذاشته شده بود و هنگام عبور یک موتر/خودروی نیروهای پلیس منفجر شد.
آقای عبدالزی گفت که انفجار حوالی ساعت هفت و نیم صبح به وقت محلی در شش کیلومتری شهر جلال آباد روی داده است. اداره گمرک ولایت ننگرهار نیز در نزدیکی محل رویداد واقع است.
گروه طالبان مسئولیت این رویداد را به عهده گرفته و گفته که در این حادثه استادان آکادمی را کشته اند. دو ماه پیش نیز در نتیجه یک حمله انتحاری در این ولایت دو سرباز پلیس کشته و یک سرباز و یک غیرنظامی زخمی شدند.
ولایت ننگرهار یکی از ولایت های نا آرام کشور است که هر از چند گاهی شاهد حمله انتحاری بوده است. این ولایت با قبایل غربی پاکستان مرز مشترک دارد.

*انفجار در کابل

در انفجاری دیگر در کابل پایتخت، دست‎کم سه غیرنظامی زخمی شده‎اند.
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله در صفحه توییتر خود نوشته که این انفجار در ساحه مربوط به ساحه پنجم شهر کابل نزدیک دانشگاه آموزش و پرورش روی داده است. گزارش شده که بمب منفجر شده در یک درخت کار گذاشته شده بوده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟