موج جدیدی از افشا‌‌گری‌های «ویکی لیکس» در راه است

  • انتشار: ۱ قوس ۱۳۹۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 1078

مؤسس سایت ویکی‌لیکس طی کنفرانسی تلفنی از سفارت اکوادور در لندن اعلام کرد به زودی افشاگری‌های جدیدی را انجام خواهد داد.

«جولیان آسانژ» مؤسس سایت ویکی‌لیکس از طریق یک کنفرانس تلفنی از سفارت اکوادور در لندن خطاب به افراد حاضر در «جشنواره فیلم لیسبون و استرویل» پرتغال گفت: به زودی اسناد چهارم جاسوسی که مربوط به افشای مجموعه‌ای از اسناد و مدارک محرمانه است منتشر خواهد شد.

آخرین مدارک جاسوسی توسط سایت ویکی‌لیکس در سال 2013 منتشر شد که در مورد 250 سند مربوط به 90 شرکت نظارتی بود , جاسوسی‌هایی را از سازمان نظارت جهانی افشا می‌کرد.

«آسانژ» در مورد جزئیات این اسناد محرمانه جدید و زمان انتشار آن‌ها اطلاعات خاصی را ارائه نداده است.

«آسانژ» همچنین از سایت گوگل به دلیل همکاری‌اش با دولت ایالات متحده آمریکا برای کنترل و جمع‌آوری اطلاعات شخصی افراد انتقاد کرد و این اقدام را که با هدف مبارزه با تروریسم صورت می‌گیرد رد و محکوم کرد.

به گزارش فارس، مؤسس «ویکی‌لیکس» از سوی دادگاه سوئد به اتهام تجاوز جنسی محکوم شده است؛ « آسانژ» تمامی این اتهامات را رد کرده و اطمینان می‌دهد که صدور فرمان دستگیری او از سوئد تنها یک نقشه فریبنده برای تحویل دادن او به ایالات متحده آمریکا است.

در سال 2010 اسناد محرمانه‌ای پیرامون خشونت‌ها و بی نظمی‌های مرتکب شده توسط آمریکا در جنگ‌های افغانستان و عراق به وسیله «آسانژ» در سایت جنجالی «ویکی‌‌لیکس» منتشر شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟