موافقت شورای امنیت با طرح «دی میستورا» برای حل بحران سوریه

  • انتشار: ۲۷ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 8314
شورای امنیت

خبرگزاری اطلس ـ شورای امنیت با طرح استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه برای حل و فصل بحران این کشور موافقت کرد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل با طرح استفان دی میستورا مبنی بر تشکیل ۴ کارگروه با حضور دولت و معارضان سوری جهت اجرای بیانیه ژنو به منظور حل بحران سوریه موافقت کردند.

بر این اساس اعضای شورای امنیت روز دوشنبه بعد از پایان نشست خود در مورد سوریه با صدور بیانیه ای موافقت خود را با طرح استفان دی میستورا اعلام کردند. این بیانیه اولین سند شورای امنیت در مورد حل و فصل بحران سوریه است که تمام اعضای شورا با آن موافقت می کنند.

در این بیانیه آمده است: شورای امنیت از راهکار ارائه شده توسط فرستاده ویژه حمایت می کند، این راهکار مبتنی بر مذاکرات سیاسی و اجرای اصلاحات سیاسی بر اساس بیانیه ژنو از طریق ایجاد ۴ کارگروه است. فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه، ۲۹ جولای پیشنهادی مبتنی بر ۴ محور اصلی را به شورای امنیت ارائه کرده بود.

گفتنی است محورهای این پیشنهاد عبارتند از امنیت و سلامت شامل پایان بخشیدن به محاصره و تضمین رسیدن کمک های پزشکی، مسائل سیاسی و مربوط به قانون اساسی مثل تشکیل شورای انتقالی و برگزاری انتخابات، مسائل نظامی و امنیتی شامل مبارزه با تروریسم و آتش بس و در نهایت ایجاد نهادهای عمومی و توسعه با تمرکز بر بازسازی سوریه.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟