موافقت سنا، با تعویق رخصتی های تابستانی برای تصویب بودجه انتخابات

  • انتشار: ۳۰ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 66843

سناتوران در نشست امروز مجلس سنا به منظور تایید طرح بررسی وسط سال بودجه ملی، 10 روز از رخصتی‌های تابستانی خود را به تعویق انداختند.

پیش از این نیز حکومت از طریق وزارت دولت در امور پارلمانی از مجلس سنا خواسته بود تا رخصتی‌های تابستانی خود را تا تصویب بودجه انتخابات معطل قرار دهند.

این در حالی است که طرح بررسی وسط سال بودجه ملی به شمول بودجه انتخابات، روز گذشته جهت تصویب به مجلس نمایندگان فرستاده شد.

میر رحمان رحمانی روز گذشته گفت که بر بنیاد اصول وظایف داخلی مجلس و ضرورت دولت، نمایندگان مجلس تا تصویب بودجه به رخصتی نمی‌روند.

فضل‌هادی مسلم‌یار نیز در نشست امروز مجلس سنا گفت که مجلس نمایندگان روز گذشته از هیات اداری مجلس سنا خواسته که رخصتی‌های این مجلس را به منظور تایید طرح بررسی بودجه وسط سال به تعویق اندازند.

مسلم‌یار تعویق 10 روز رخصتی تابستانی مجلس را به رای گیری گذاشت و سناتوران با آن موافقت کردند.

طرح بودجه وسط سال حکومت اواخر هفته گذشته از سوی کابینه حکومت مورد تایید قرار گرفت. بر بنیاد این طرح، 90 میلیون دالر از سوی حکومت به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اختصاص داده شده است.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ 6 میزان سال جاری برگزار گردد؛ اما به دلیل عدم تامین بودجه، بسیاری از کارهای عملیاتی کمیسیون عقب مانده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟