موافقت آمریکا با طالبان در مورد گفتگو بر سر تعداد سربازانش در افغانستان

  • انتشار: ۲۶ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 47675

یک رسانه خارجی نوشته است که ایالات متحده آمریکا، موافقت کرده است که در مورد تعداد سربازانش و مسایل مربوط به آن با طالبان مذاکره کند.

در حالی که در ماه های اخیر گزارش هایی مبنی بر مذاکره نمایندگان طالبان با دیپلمات های آمریکایی در رسانه ها به نشر رسیده است، آمریکا موافقت خود را با با مذاکره مستقیم با طالبان اعلام کرده است.

ایرو ایشیا ریویو نوشته است که امریکا برای ختم جنگ ۱۷ ساله در افغانستان خواهان مذاکرات مستقیم بین امریکا و طالبان شده‌است.

به نوشته نشریه، طالبان مسلح که بر بخش زیاد خاک افغانستان تسلط دارند تا حال از مذاکرات مستقیم با حکومت افغانستان شانه خالی کرده‌اند.

مقامات امریکایی قبلاً به این باور بودند که پروسه صلح افغانستان را خود افغان‌ها پیش ببرند، اما با در نظر داشت شرایط، امریکا موقف خود را تغییر داده و تصمیم گرفته‌است که خودش مذاکرات را با طالبان آغاز نماید.

امریکا قبول کرده‌است که حاضر است در مورد تعداد سربازان خود در افغانستان و مسایل مربوط به مأموریت آن‌ها با طالبان صحبت کند.

امریکا به این باور است که در نهایت مذاکرات صلح باید بین حکومت افغانستان و طالبان صورت بگیرد اما این‌که این فرصت چه وقت میسر می‌شود و چه وقت در مورد آن تصمیم گرفته خواهد شد، معلوم نیست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟