مهندسی انتخابات آینده از طرف رئیس جمهور

  • انتشار: ۱۲ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: بازار شایعات
  • شناسه مطلب: 18968

در انتخاب مهره های جدید کمیسیون های انتخاباتی فقط مهره اصلی جابه جا شده اند بسیاری ها معتقدند آقای رئیس جمهور در پی مهندسی انتخابات آینده است.

بعد از برکناری اعضای قبلی کمیسیون های انتخاباتی، و انتصاب آنها به پست های مشاوریت مقام های دولتی و یا تقرر به عنوان سفیر، انتقادهای زیادی از رئیس جمهور غنی به عمل آمد.

بسیاری از سیاستمداران و همچنان مردم از انتصاب مقام های کمیسیون انتخابات قبلی به پست های دولتی نگران شدند به باور آنان باید این افراد به دلیل تقلبات گسترده در انتخابات ریاست جمهوری، مورد تعقیب عدلی و قضایی قرار می گرفت. اما در تعیین رئیس جدید دارالانشای کمیسیون انتخابات آقای امام محمد وریماج رئیس دفتر آقای نورستانی و از نزدیکان وی، در این پست نگرانی های بوجود آمده است چون اقای وریماچ در لیست پیشنهادی کمیسیون انتخابات به رهبران حکومت وحدت ملی نبوده است.

امام محمد وريماج رييس تازه برگزيده شده ي دارالانشاء انتخابات از نزديكان و وابستگان اقاي نورستاني رييس پيشين و جنجالي كميسيون انتخابات مي باشد.

تعيينات جديد در كميسيون هاي انتخاباتي پس از ان صورت گرفت كه در انتخابات گذشته رياست جمهوري روي نتايج انتخابات توافق نشد و اتهام تقلب به نفع اشرف سبب برطرفي رييس دارالانشاء وقت اقاي امرخيل و نورستاني رييس كميسيون انتخابات گرديد.

در تعيينات جديدنجيب الله احمدزي از قبيله رييس جمهور به جاي نورستاني و وريماج از وابستگان نورستاني در عوض امرخيل گماشته شده اند این انتصابات شاعبه ی مهندسی انتخابات آینده را از سوی رئیس جمهور دامن می زند.

این نگرانی زمانی بیشتر می شود که امام محمد وريماج به عنوان رييس دارالانشاء برگزيده شده است. اما مطابق قانون بايد نامزدان رياست از طرف كميسيون انتخابات به رييس جمهور معرفي شود و رييس جمهور يكي از ان افراد به رياست برگزيند، اما وريماج كسي كه فعلا برگزيده شده است شامل اين ليست که از طرف كميسيون معرفی شده، نیست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟