مهمترین مباحث روزنامه های امروز کابل؛ دوشنبه/۲۱ ثور

  • انتشار: ۲۱ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2مطبوعات
  • شناسه مطلب: 5217
روزنامه های امروز کابل

ناامنی های اخیر در کشور و حمایت از نیروهای امنیتی مهمترین عناوین مطالب تحلیلی روزنامه های ۲۱ ثور است.

حمله به دادستانی ها

روزنامه ‌۸ صبح می نویسد این سومین‌بار است که کارمندان دادستانی هدف قرار می‌گیرند و حملات زنجیره‌ای بر دادستان ها، نشان‌دهنده آن است که طالبان به قدر کافی وقت گذاشته‌اند و این حمله‌های تروریستی را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

۸‌صبح افزوده که طالبان از تمام ظرفیت‌های اطلاعاتی و عملیاتی‌شان برای کشتن دادستان های کشور استفاده کرده‌اند، اما روشن نیست که چرا سازمان‌های کشفی و استخباراتی افغانستان برای حفاظت از آنها تدابیر ندارند؟

۸‌صبح نوشته که طالبان می‌خواهند دستگاه قضایی افغانستان را وحشت‌زده کنند تا بر تروریست‌های بازداشت شده، عدالت را اجرا نکنند.

نویسنده سرمقاله روزنامه ۸‌صبح به این باور است که “تعیین دادستان کل از سوی حکومت و پیگیری جدی پرونده‌های تروریست‌ها ثابت می‌سازد که حکومت نترسیده و در برابر حملات تروریستی از پا نمی‌افتد.”

افزایش ناامنی ها

روزنامه اطلاعات روز می نویسد که پس از تلاش های حکومت وحدت ملی برای آوردن صلح، تنها تغییر محسوس در ارتباط با جنگ و صلح، تغییر جغرافیای جنگ از جنوب به شمال و تشدید و گسترش ناامنی‌ها در افغانستان می‌باشد.

اطلاعات روز نوشته که خوش‌بینی‌های قبل از وقت دولت و توهم دست‌کشیدن طالبان از جنگ، سبب سستی در روند مبارزه و غفلت از آمادگی‌های امنیتی و استخباراتی شد و طالبان از این فرصت استفاده کردند.

اطلاعات روز افزوده که “دولت باید سنگرهای مبارزه با تروریسم را گرم و زنده نگه‌دارد و روند صلح را از موضع قدرت و با در نظرگرفتن واقعیت‌های جاری دنبال کند.”

حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان

روزنامه افغانستان می نویسد که با وجود بلند شدن شعارهای صلح طلبانه، هر روز جنگ و حملات مخالفان مسلح افزایش می یابد.

افغانستان نوشته که امنیت جسمی و روانی در سراسر افغانستان از بین رفته و مردم در این کشور به طور مطلق در ناامنی به سر می برند.

افغانستان افزوده که تضادهای موجود در منطقه دلیل اصلی ادامه جنگ در افغانستان است.

نویسنده سرمقاله روزنامه افغانستان به این باور است که تا زمانی که تضادها در منطقه از بین نرود، صلح به این کشور نخواهد آمد.

با آنهم افغانستان می نویسد که برای محدود کردن نفوذ مخالفان، باید همه از نیروهای امنیتی افغانستان حمایت کنند.

روزنامه اصلاح نیز می نویسد که اکنون تقریبا تمام مردم افغانستان به این نتیجه یکسان رسیده اند که باید جلوی افراط گرایی در این کشور گرفته شود.

اصلاح نوشته که برای تحقق این هدف باید تمام افغان ها از هر گرایش سیاسی که هستند و در هر موقف اجتماعی که قرار دارند، از نیروهای امنیتی این کشور حمایت کنند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟