مهلت طالبان به باشندگان دو ولسوالی هزاره نشین غزنی

  • انتشار: ۶ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 44343

طالبان با ارسال نامه ای به بزرگان دو ولسوالی هزاره نشین مالستان و جاغوری آنها را تهدید کرده است که یا به آنها تسلیم شوند و یا وارد جنگ با این گروه شوند.

به گزارش اطلس به نقل از سایت العالم، گروه طالبان با ارسال نامه و فراخوان ریش سفیدان ولسوالی های جاغوری ومالستان در ولایت غزنی کشور افغانستان مهلتی پنج روزه را برای مردم تعیین کرد تا میان تسلیم شدن به آنها یا جنگ تصمیم بگیرند.

طالبان همزمان با ارسال این نامه و برگزاری جلسه برای تشریح آن به بزرگان این ولسوالی ها از اهالی جاغوری و مالستان خواسته است که مسئولانی که این گروه برای پست های مدیریتی از سطح ولسوال تا رئیس ادارات کوچک تعیین کرده اند را برای استقرار در محل ماموریتشان همراهی کنند.

طالبان از بزرگان اقوام مناطق هم مرز خود در ولسوالی جاغوری دعوت کرده بود تا آنها در بخشی از ولسوالی گیلان ولایت غزنی که در اختیار طالبان است به این جلسه و توجیهی حضور پیدا کنند.

عبدالله ذبیح یکی از بزرگان ولسوالی جاغوری که خود در نشست توجیهی طالبان شرکت داشته روز چهارشنبه در گفت و گو با در کابل گفت که طالبان اعضای حکومت محلی خود را به آنها معرفی کردند و خواستار همراهی مردم با آنها شدند.

وی گفت که طالبان به آنها به طور صریح گفتند که تا روز یکشنبه هفته آینده مردم وقت دارند یا آنها را همراهی کنند و اگر تسلیم نشوند، نیروهای طالبان که برای حمله در منطقه تجمع کرده اند بدون نتیجه باز نخواهند گشت .

وی گفت که بزرگان جلسه از طالبان وقت خواسته اند که این پیام را به مردم و نمایندگان دولت در محل انتقال دهند و نباید مردم صدمه ببینند و باید دولت با طالبان برای فیصله موضوع با هم روبرو شوند.

تمدید 10 روزه آتش بس یک جانبه دولت با طالبان ، اگر چه به اعتقاد برخی سبب تقویت امید به تحقق صلح شد اما انتقادهای زیادی را نیز داشت و برخی آن را نه تنها نامناسب دانستند بلکه باعث افزایش تلفات نیروهای دولتی خواندند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟