مهاجرین مقیم ایران بیمه میشوند

  • انتشار: ۶ قوس ۱۳۹۳
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 1288

عباس نصرالهی پیش از ظهر امروز در دومین نشست بررسی مسائل فرهنگی اجتماعی پناهندگان که در شهر قم ایران برگزار شد، با اشاره به برخی دستاوردهای نخستین نشست بررسی مسائل اتباع اظهار کرد: بخشی از مسائل اتباع را در نشست قبل حل کرده‌ایم و به‌طور مثال یکی از آن‌ها مشکل اتباع در زیارت عتبات عالیات بود که حل شد.

‌وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات فرزندان اتباع از دیگر مشکلات بود این قشر از جامعه بود، افزود: با کمک آموزش و پرورش این مشکلات را تا حدودی حل کرده‌ایم.
نصرالهی با تاکید بر اهمیت توسعه فعالیت‌های علمی گفت: به دنبال اجرایی کردن مسابقات علمی و ورزشی و برگزاری جشنواره‌ها برای فرزندان افغانستان در ایران هستیم.

معاون اجرایی اداره‌کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور بابیان اینکه با کمک کمیساریای عالی سازمان ملل متحده و کمک موسسه‌های خیریه بنا داریم پوشش درمانی را افزایش دهیم، گفت: در گذشته فقط به اقشار آسیب پذیر و بیماری‌های خاص کمک می‌کردیم و دلیل آن هم عدم کمک موسسه‌های خیره جهانی بود.
وی با اشاره به اینکه کارهای کار‌شناسی آن انجام شده است، گفت: بنا داریم بیماری‌های خاص را به‌طور صد در صد و اقشار آسیب‌پذیر 70 درصد و مابقی اتباع را تحت پوشش 20 درصدی هزینه‌های درمانی را انجام دهیم.

نصرالهی با عنوان اینکه به دنبال حل و ارتقای وضعیت بهداشتی پناهندگان هستیم افزود: بیمه عمر و حوادث پناهندگان برنامه دیگری است که در دستور اجرایی شدن داریم.
معاون اجرایی اداره‌کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور خاطرنشان کرد: بنا داریم همه افرادی بالای سن 18 سال و سرپرستان خانوار را بیمه حوادث و عمر کنیم تا حمایتی برای فرزندان این افراد باشد‌.

وی با عنوان اینکه توسعه مسائل آموزشی در مهمان شهرهایی که اتباع را می‌پذیرند از دیگر اولویت‌ها است، گفت: همه باید کمک کنند تا به این بخش کمک کنیم.
نصرالهی با اشاره به آمایش‌های 9گانه‌ای که تا به‌ حال انجام‌شده است، خاطرنشان کرد: برخی در این طرح شرکت نمی‌کردند و برای آن‌ها تبعاتی را داشت و به همین دلیل به دنبال این هستیم که آمایش 10 را با تغییراتی که کمک به اتباع می‌کند انجام دهیم و مشکلات گذشته را برطرف کنیم.

نظرات(۱ دیدگاه)

  1. hassan
    (۷ قوس ۱۳۹۳)

    جان مادرتان دست از دزدی از این مردم بدبخت مهاجر بکشید
    باز چه فیلمی میخواهید سر ما بازی کنید تا هم از سازمان ملل پول و امتیازات بگیرید، هم منّتش را سر دولت ما بگذارید و هم به بهانه بیمه 20% و بیمه 70% “که بیمه کامل و هفتاد درصد شامل 0.0000001 ام هم مهاجران فقط خواهد شد” هزینه تمدید کارتهای آمایش را دو تا سه برابر کنید
    خدا ازتان نگذره

نظر شما چیست؟