مهاجرین بی مدرک در ایران ساماندهی میشوند

  • انتشار: ۱۰ دلو ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 12165

حضور مهاجرین افغانستانی فاقد مدرک در ایران قانونمند میشود

مرتضی حیدری مشاور وزیر امور مهاجرین در مصاحبه با خبرگزاری اطلس اظهار داشت: پدیده مهاجرت یک پدیده جهانی است و عوامل مختلفی بر این پدیده تاثیر گذار میباشد.

مشاور وزیر امور مهاجرین گفت: وزارت امور مهاجرین و عودت كنندگان بر اساس پلان استراتژیک پنج ساله خود اهدافی مختلفی را در بحث مهاجرت پیگیری میکند که یکی از ساحات استراتژیک آن بحث مدیریت امور مهاجرین در کشورهای میزبان است.

وی افزود: تعدادي از مهاجرین افغانستانی که در ایران هستند دارای مشکلاتی در بخش اقامت، برنامه های اجتماعی و فرهنگی و مسایل مختلف رفاهی هستند، موضوعی که در حال حاضر مطرح هست بحث ثبت نام مهاجرین فاقد مدرک که در دوره های مختلف نتوانسته اند کارت آمایش خود را بگیرند یا اقامت پاسپورتشان به هر دلیلی تمديد نشده است و یا اینکه به صورت غير قانوني وارد ایران شده اند و به صورت غیر مجاز اقامت میکنند، مي باشد.

مرتضی حیدری تاکید کرد: مقامات جمهوری اسلامی ایران با حضور این افراد مشکلی ندارند و فقط میخواهند حضورشان حضور قانونی باشد و از یک برنامه شناسایی و تثبیت هویت کامل بهره مند گردند و حضورشان قانونمند باشد تا به حقوق قانونی خود در عرصه های مختلف دست یابند.

مرتضی حیدری مبین اضافه کرد:
بدین منظور کمیته ای مشترک متشکل از نمایندگان وزارت مهاجرین، وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي افغانستان و نمایندگان وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران در حال رایزنی هستند که بتوانند مکانیزم و طرز العمل ثبت نام مهاجرین فاقد مدرک بزودی نهایی شود و این طرح عملی شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟