مهاجرت از طریق تخصص و روش درخواست مهاجرت

  • انتشار: ۱۹ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 80826

مهاجرت از طریق تخصص روشی است که برخی کشورهای پیشرفته دنیا از جمله کانادا، آلمان و کشورهای دیگری نظیر استرالیا و نیوزیلند با استفاده از آن کمبود نیروی انسانی متخصص خود را جبران می کند. در میان سیل مهاجرت هایی که از کشورهایی آسیای، آفریقایی، آسیای مرکزی و جنوب شرق آسیا هر ساله به کشورهای صنعتی از جمله کشورهای اروپایی صورت می گیرد، مهاجرت از طریق حرفه و مهارت بهترین راه هم برای فرد متخصص و هم برای کشورهای مهاجرپذیر می باشد.

با ما در اطلس پلاس همراه شوید تا با روش های مهاجرت از طریق تخصص به کشورکانادا آشنا شوید.

مهاجرت از طریق تخصص به کانادا

مهاجرت از طریق تخصص شانس بزرگی برای کسانی است که دارای یک تخصص و حرفه باارزش می باشند.

مهاجرت از طریق تخصص

مهاجرت از کانال حرفه و مهارت

افرادی که دارای تخصص هستند می‌توانند این شانس را داشته باشند که با توجه به تخصصی که دارند بتوانند اقامت دائم کشور کانادا را کسب کنند. قوانین مهاجرت کانادا هرساله با تغییراتی روبروست اما افراد متخصص متقاضی برای  اخذ اقامت دائم کانادا باید وارد برنامه ای به نام «اکسپرس اینتری» شوند. «سن افراد، میزان تحصیلات، تجربه کاری فرد متقاضی و مسلط بودن به زبان های انگلیسی و فرانسه» از  جمله معیارهای پذیرش متخصصین در کانادا می باشد. درخواست ویزا برای مهاجرت به کانادا از کانال حرفه و تخصص به دو روش « نیروی متخصص فدرال و نیروی متخصص کبک» امکان پذیر است؛

مهاجرت از طریق نیروی متخصص فدرال

مهاجرت از طریق تخصص به کانادا می تواند از مسیر نیروی متخصص فدرال صورت گیرد. در این برنامه که «اسکیلد ورکر) یا نیروی کار متخصص خوانده می شود، افرادی که در یک زمینه های خاص کاری تجربه و مهارت دارند برای اقامت در تمامی استان های و مناطق مختلف کانادا به جز استان کبک می توانند اقدام کنند. در این برنامه که با هدف تأمین نیروی کاری متخصص کانادا راه اندازی شده، درخواست مهاجرت متقاضیان بر اساس مهارت ها و توانایی هایشان ارزیابی می شود.

روش درخواست مهاجرت

همان طور که گفته شد یکی از راه های مهاجرت از طریق تخصص به کانادا اقدام از کانال «نیروی متخصص فدرال» می باشد. برای شروع کار متقاضیان باید درخواست خود را از طریق «مسیر ورود پیشتاز (Express Entry) به اداره مهاجرت و شهروندی کانادا ارسال نمایند. در صورتیکه سیستم ورود از متقاضی دعوت کرد، وی می تواند پرونده خود را برای بررسی در بخش حرفه و تخصص کانادا ارسال نماید.

شش معیار برای ارزیابی درخواست های ارسالی

متقاضیانی که از روش مهاجرت از طریق تخصص قصد مهاجرت و اقامت دائم در کانادا را دارند توسط بخش حرفه و تخصص این کشور و بر اساس شش معیار :«تحصیلات، سطح زبان فرانسه و انگلیسی، سابقه کاری، سن، درخواست از کانادا و قابلیت سازگاری» ارزیابی می شوند. متقاضی در هریک از این شش مورد باید امتیاز لازم را به دست آورد: حداکثر امتیاز ممکن در بخش تحصیلات ۲۵، در زبان ۲۸، سابقه کاری ۱۵، سن ۱۲، درخواست از کانادا ۱۰ و قابلیت سازگاری ۱۰ امتیاز» می باشد. متقاضیان باید حداقل ۶۷ امتیاز را به  دست آورند و توانایی تأمین مالی خود و خانواده و همراهان خود در کانادا را داشته باشند. متقاضی همچنین باید معاینات پزشکی را انجام داده سوء پیشینه نداشته باشد. نکته دیگر اینکه هزینه درخواست نامه برای مهاجرت نیروی متخصص فدرال در ابتدای کار توسط دولت کانادا اخذ می شود: این هزینه برای متقاضی اصلی ۵۵۰ دلار، برای همسر یا هر همراه دیگر بالای ۲۲ سال ۵۵۰ دلار و برای هر همراه کوچک تر از ۲۲ سال ۱۵۰ دلار می باشد.

مهاجرت از طریق نیروی متخصص کبک

در مورد مهاجرت از طریق تخصص گفتیم که برخی کشورها از جمله کانادا برای جبران نیروی انسانی متخصص خود اقدام به پذیرش  متخصصین از گوشه و کنار دنیا کرده است. متقاضیان می توانند در هر استان و منطقه ای از  کانادا که خواستند درخواست مهاجرت ارسال کنند به جز استان کبک. استان کبک برای متقاضیان مهاجرت از طریق تخصص روش ارزیابی خاص خود را  دارد. در این استان پرونده های درخواست در دو مرحله ارزیابی می شود: ابتدا اداره مهاجرت کبک باید درخواست را قبول کند و در مرحله بعد پرونده برای انجام معاینات پزشکی، عدم سوء پیشینه و صدور ویزا به اداره مهاجرت و شهروندی کانادا در بخش فدرال ارسال می گردد. متقاضیانی که قبول اداره مهاجرت استان کبک را دریافت کنند، گواهی CSQ داده می شود. داشتن این مدرک به این معنی است که متقاضی می تواند وارد مرحله بعد که همان اداره مهاجرت و شهروندی کانادا ست، شود و مراحل مختلف صدور ویزای خود را بررسی کند. متقاضیان مجرد باید حداقل امتیاز ۴۵ و متقاضیان متأهل حداقل امتیاز ۵۷ را از سوی اداره مهاجرت کبک کسب کنند.

اینک که با روش های مهاجرت از طریق تخصص به کانادا آشنا شدید، در صورت تمایل می توانید برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید البته به شرطی که یک نیروی انسانی متخصص باشد یعنی در یکی از حوزه های کاری تخصص فوق العاده داشته باشید یا مدرک تحصیلی بالایی در جیب گذاشته باشید. کشور کانادا به دلیل بزرگی و برخورداری از صنعت مدرن به افراد حرفه ای و متخصص به شدت نیاز دارد و سازمان مهاجرت کانادا برای جذب نیروهای متخصص که در نهایت رشد اقتصادی کانادا را در پی خواهد داشت اقدامات و برنامه های  خوبی روی دست دارد. نیروی کار متخصص برای اقتصاد کانادا ارزش ویژه ای دارد و این کشور به متقاضیان واجد شرایط اقامت دائم کانادا را می  دهد. متقاضی واجد شرایط می تواند خانواده خود را نیز همراه داشته باشد. «نیروی تخصص فدرال و برنامه نیروی متخصص کبک» دو روشی است که می توانید برای مهاجرت به کانادا از طریق تخصص اقدام کنید.